Prata med sig själv.

  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
8 år 6 månader sedan #777860 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Prata med sig själv.
Röstade ja ;)
Mer
8 år 6 månader sedan #777875 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Prata med sig själv.
Eftersom jag är så intresserad av mig själv kan det inte bli annat än ja! zoegas den fan har själv röstat nej :D

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 6 månader sedan #777918 av krokus
Svar från krokus i ämnet Prata med sig själv.
Även jag pratar med mig själv och med röster.
Mer
8 år 6 månader sedan #777952 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Prata med sig själv.
Att jag pratar med mig själv kan ske i två fall. Antingen när jag står och lagar mat hemma hos mitt ex, eller när jag går omkring i butiken för att handla. Då behöver jag en dialog, för att kunna utföra det jag vill göra.

Å andra sidan, jag var rädd för en faster, hon blev aldrig gift och hon bodde och skötte om min farfars lägenhet och hon pratade för sig själv i köket och jag var bara högst 5 år gammal. Hon var ju skitläskig ju! Som jag tror har jag "ärvt" sjukdomen från min fars sida. Detta för att även farmorsmor hade troligvis också en mentalsjukdom och hon dog på ett mentalsjukhus i Skåne.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 6 månader sedan #777954 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Prata med sig själv.
Man kan nynna, tralla lite, småsjunga, istället för att prata högt. Det är mer accepterat.
Mer
8 år 6 månader sedan #777958 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Prata med sig själv.
God morgon isa-Alise!
:tänk Mitt ex hade egenheten av att när vi väntade hem gäster så gick hon i bokhyllorna och flyttade om prydnadsaker och jag blev irriterad på det, för jag ansåg att det fanns bra mycket viktigare saker att göra innan gästerna kom. Jag råkade nämna det för en sköterska och hon förstod direkt och sade, hon sorterar sina tankar, hon behöver det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum