Att måla fan på väggen

Mer
7 år 11 månader sedan #825785 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att måla fan på väggen
Biverkningarna med Hibernal påminner om Narkolepsi. Man var tvungen att vila
stup i kvarten för att orka med något.
Mer
7 år 11 månader sedan #825813 av Nissegossen

Jocke skrev: Har bara en akineton/dag, den räddar mig från stelhet, men det är ingen större njutning med den, effekten är så marginell annars.

Har haft Akineton sedan 1974 och det är den medicin jag har haft längst. Nu det sista tidigare hade jag 5 st 2mg om dagen. Min dåvarande ssk gav mig rekommendationen att bara ta 4 st 2mg om dagen och det är alltså det jag har idag. Om jag förstått rätt slutar tabletten verka efter 4 tim därefter behöver man fylla på. Jag tar 2st på morgonen och 2 st när jag tar quetiapin på kvällen då jag annars får biverkningar. De kickar in ungefär samtidigt och därför slipper jag biverkningar så jag kan somna.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #825815 av Nissegossen
Tar du bara 1st 2mg har du ingen må bra medicin 2mg gör varken från eller till.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #825817 av Nissegossen
I Sverige finns inget annat än 2mg tabletter men vet att det finns 10mg tabletter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #825820 av Nissegossen
Sedan finns en injektionsmedicin, men den sätts bara in utav ssk på läkares order och då får man ha så grava biverkningar att de ger en det på sjukhus och jag vet att instruktionerna säger att så fort injektionsvätskan verkar skall man avbryta injektionen. Har själv aldrig fått det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 11 månader sedan #825824 av Nissegossen
Samt att jag vet att tabletterna är inte löser sig i vatten, så den medicinen går inte att själv injicera, vilket en kompis till mig lärde erfarenhet av då en knarkare köpte Akineton av honom och försökte lösa så han själv kunde ge sig en injektion. Detta för att han som försökte injicera, gav honom styrk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum