Vänder nu mig till friska människor!

Mer
8 år 3 veckor sedan #816370 av Nissegossen
Jag var inlagd och en personal frågade mig hur mår du? Jag sade jag mår som jag förtjänar och den kvinnan är den enda som inte sade, mår du inte bättre? -Vadå svarar jag, förtjänar jag då inte att må bra? jooo, blev de flesta svaren, men den här kvinnan sade, du förtjänar att må ännu bättre.
Ovanligt klok människa.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • cholowiz13
  • Besökare
  • Besökare
8 år 3 veckor sedan #816386 av cholowiz13
Svar från cholowiz13 i ämnet Vänder nu mig till friska människor!
Även om jag på något sätt vill få reda på vad jag "lider" av och få det som en lättnad/förklaring varför jag är underlig som jag är. Men det vara så att jag är fullt frisk (psykiskt).
Mer
8 år 3 veckor sedan #816410 av Cider
En reporter (utsänd från radio eller TV) skulle kunna gå ut på stan och fråga folk om vad de tänker och känner när de hör ordet schizofreni. Reportern skulle kunna ställa följfrågor t ex: varför tänker du så och hur tror du det ha blivit så, vad behöver drabbade för hjälp, hur ska vi minska stigmatiseringen i samhället, om du känner dig rädd för drabbade vad är det i sådana fall som skrämmer..
Mer
8 år 3 veckor sedan #816506 av Admin1
Jag tror det har blivit lite bättre. Tidningar skriver inte lika ofta om brott kopplat till schizofreni.
Mer
8 år 1 vecka sedan #819231 av Utomjordingen
:hallo

Minns, mitten på 1990 - talet då när jag och en bekant skulle se en film som dom sände på TV. Filmen handlade om en som hade schizofreni och min bekant visste om att jag har schizofreni. I alla fall, filmen handlade om massmord och som är baserad på en verklig händelse. Han kopplade typ 1+1 att jag kanske är likadan och han hade sen bråttom hem efter filmen för han mådde inte bra efter vi hade sett filmen. Man kan väl säga att det var sista gången bekante ville ha med mig att göra. Minns också att jag tänkte: - "Vad fan, är schizofrena såna som i filmen?". Det var innan vad jag visste vad schizofreni är.