Satanism & whiskey

Mer
7 år 11 månader sedan #823507 av Schism
Svar från Schism i ämnet Satanism & whiskey
I min version av satanism är det en provokation mot det religiösa bara i rena namnet. Eftersom religion innebär en dikotomi mellan ont/gott Gud/Satan osv innebär det att det är nått människan skapat. Jag förnekar inte dikotomierna helt och hållet. men jag förnekar gud och satans allsmäktighet och faktiskt deras existens eftersom åter igen för det är människan som har behov av att ha nått att tro på.

Belief is the death of intelligence. Robert Anton Wilson
Mer
7 år 11 månader sedan #823525 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Satanism & whiskey
Psykoser kan ställa till med vad som helst för galenskap i huvudet. Förhoppningsvis blir man frisk efteråt.....
Mer
7 år 11 månader sedan #823606 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Satanism & whiskey
Vid psykos har man problem med verkligheten och man skall undvika tänka på overkliga saker, som kan snurra till det.
Mer
7 år 11 månader sedan #823611 av Geta
Svar från Geta i ämnet Satanism & whiskey
Min pappa gillade inte fantasiböcker. Han hade nog rätt i det.
Mer
7 år 11 månader sedan #823665 av Schism
Svar från Schism i ämnet Satanism & whiskey
Jag är agnostiker och jag har upplevt sinnestillstånd och vanföreställningar som för vissa kan vara ett bevis för att gud finns och sinnestillstånd och vanföreställningar om total onska dessutom vilket kan vara för vissa bevis för att satan finns.

Kärlek går inte att fylla i en spann, det vet jag med all säkerhet iallafall :)
Mer
7 år 11 månader sedan #823970 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Satanism & whiskey
Den första psykosen är det nog störst risk för andliga och ockulta upplevelserför man har ett ett slags förhöjt medvetande då. På engelska kallar man det för peak experiences. Torrey skriver om det i boken Surviving Schizophrenia.