Fortkörningsböter

Mer
7 år 8 månader sedan #857256 av Melun
Svar från Melun i ämnet Fortkörningsböter
Jag har släktingar som vill att jag ska ha bil och de betalar allt förutom bensinen åt mig.
Mer
7 år 8 månader sedan #857273 av Richard
Svar från Richard i ämnet Fortkörningsböter
Jag sålde min bil 2010, trodde jag skulle sakna den jättemycket. Men det är bara skönt att vara av med skrotet som det var 2 miljoner fel på. Cyklar inom stan, åker buss eller tåg om jag ska till t.ex. Helsingborg. O min snälla pappa brukar ställa upp o köra om det ska transporteras grejer, o i yttersta nödfall kan jag låna min systers bil (eller om hon kör själv, som när vi skulle transportera katter inom stan). Men min mamma o min syster säger att de helst inte vill att jag ska köra bil, p.g.a. att jag är lite labil. Vi hade tänkt åka upp till släkten i Lindesberg nu i september. Min syster vill inte köra långa sträckor, men förra sommaren hade de som krav att jag skulle skaffa glasögon innan jag fick köra, o det gjorde jag.

Men så säger mamma att hon inte vill att jag kör, eftersom det hände 2 incidenter förra året. Jag minns bara en, o det var att jag råkade köra upp på trottoaren när jag skulle svara i telefon. Rätt allvarligt, men det berodde inte på min hälsa eller medicinering.
Mer
7 år 8 månader sedan #857275 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fortkörningsböter
Har inte haft bil de senaste 22 åren utom en kort period. Har inte åkt taxi heller de
senaste 20 åren. Åkte en gång till psyk. Här i stan går det inga bussar. Cykeln är min
packåsna sommar som vinter.
Mer
7 år 8 månader sedan #857288 av Richard
Svar från Richard i ämnet Fortkörningsböter
Ja, just det. Taxi finns ju också, men det är ju svindyrt. Sist jag åkte taxi var nog när jag fick bursit o extremt ont i armbågen, till sjukhuset. Kanske 2 km från där jag bor. Kostade nästan 100 kr. Men promenerade hem o inom apoteket. Sen en gång blev jag tagen av polisen, o de tog mig till Helsingborg. Så tog de t.o.m. min telefon, så jag fick gå i ruggigt vinterväder till närmaste mack o låna telefon att ringa en taxi till Ängelholm. Brydde mig inte om jag hade pengar eller inte, men det hade jag på kortet. Kostade ca 700 kr.

Krävde först att polisen skulle köra hem mig, som de gjorde första gången, men det ville de inte.
Mer
7 år 8 månader sedan #857308 av koi
Svar från koi i ämnet Fortkörningsböter
Kostar 700kr att åka hem från stan. Fast här går buss.
Mer
7 år 8 månader sedan #857333 av Melun
Svar från Melun i ämnet Fortkörningsböter
Bor i Norrlandslän. Det betyder långa bilresor då buss inte kör överaltt.