Jag slängde ut TV:n!

Mer
7 år 8 månader sedan #858991 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Annars, ville bara säga att jag har märkt att de flesta filmerna som sänds i Tv idag har jag redan sett för flera år sedan då jag hyrde filmerna. Så på sätt och vis är jag lite i framtiden/före mer eller mindre hela tiden.
Mer
7 år 8 månader sedan #858996 av Kloppe
Svar från Kloppe i ämnet Jag slängde ut TV:n!

MsTibbs skrev: Tror man måste betala tv-licens för man har dator, oavsett tv-kort. Jag har tjock-tv, med kanaler ca 10 stycken som ingår i hyran. Tittar extremt sällan på tv, tittar på dvd-er ibland.


Nej, det stämmer inte. Har du dator utan TV.kort, så slipper du betala licens. Det är praxis efter ett tidigare domstolsbesut i frågan.
Jag har ingen TV, men kollar ofta på SVT-Play via dator.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
7 år 8 månader sedan #859007 av vespire
Svar från vespire i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Nej. Dom har ju TV-avgift för att man ska SLIPPA reklam på SVT! Därför absurt att ta ut avgift för reklamkanalerna.

Och nej. Det är INTE krav på att betala för att se TV i datorn. Politikerna ville det, men fick avslag! :be
Mer
7 år 8 månader sedan #859058 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Vill jag verkligen se något, betalar jag för det och ser det via datorn. Har dock aldrig hänt! :angel

Jag är som alla andra Internet fantaster som tycker att det som är på webben, skall inte kosta något. Därför har jag en dator med win10 samt två datorer där jag kör Linux på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #859062 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag slängde ut TV:n!
Jag anser att man skall lägga pengarna till SVT på skatten, eller låta SVT vara reklamfinansierat
Det skall helt enkelt inte kosta pengar att ha en TV.

Jag vill lägga pengarna på annat och jag tittar ju i vanliga fall inte på TV, varför skall jag då ha en? :nej

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 8 månader sedan #859082 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Jag slängde ut TV:n!
-