Kalla det tur -

Mer
7 år 7 månader sedan #865049 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kalla det tur -
Jag hittade en börs med 2000 kr + bankkort på gatan. Gick direkt till polisen, som blev väldigt glad och började räkna pengarna. Ville inte ha hittelön.
Mer
7 år 7 månader sedan #865065 av Melun
Svar från Melun i ämnet Kalla det tur -
Hittade en gång en börs med en stor del av semesterkassan för ett tyskt par som jag lämnade in till polisen. Jag ville ha hittelön och när jag var inne med börsen kom tysken och anmälde förlusten. >Det blev så att tysken ville ha anstånd med betalningen tills de kom hem. Jag gick med på det. Fick lite över 1 000kr på den hittelönen. Jag hade verkligen dåligt med pengar då, inte någon ville hjälpa mig att få ut pengar från försäkringskassan på den tiden.
Mer
7 år 7 månader sedan #865071 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Kalla det tur -
Det var snöslask i närheten av julafton och i den lägenhet jag hade då, bodde i den i 16år och jag gick ut en sen kväll för att köpa cigg i service butiken och jag råkade sparka på något som låg under det snötäcket på vägen till affären. Det var en tyg väska i textil och tog med den till ljuset i butiken, öppnade den där och i låg en plånbok och 600 kr en avi från socialtjänsten, körkort och annat, visade det inte för någon utan tog hem det som det var. Jag kunde i.o.f letat upp adressen med hjälp av körkortet, men jag pinglade en signal på en gammal telefon till polisen och sade vad jag hittat. Du får komma hit med den. Jag sade, det är ju snöstorm nu, ni får komma hit och hämta den. De kom och fick både tygväska och det andra och polisen sade, gör du anspråk på godset? Nä, jag kräver ingen hittelön för tjejen är ju fattig och har en utbetalning från soc att hämta ut och i.o.m har hon ju inga pengar och behöver ju pengarna.

För inte så länge sedan var jag i den lokala butiken och skulle gå därifrån, såg jag en femhundring ligga på golvet, tog den och lämnade den i kassan, varpå kassören sade, det var det ärligaste jag någonsin har sett.

Ja vadå, ni hade ju sett det på kameran i alla fall, hade den legat på utsidan butiken hade det varit en annan femma.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #865534 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kalla det tur -
Hon vars börs jag hittade skrev ett brev (fick 200 kr) och tackade för att jag direkt lämnat in den till polisen. Att polisen blev glad berodde nog på att hon tänkte ringa börsens ägare om att den upphittats. Antagligen ett populärt jobb för polisen att få tacksamhet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan #865560 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Kalla det tur -
Jag hittade en persons plånbok när jag var ute och gick stavgång för flera år sedan på mitt bostadsområde som är stans näst största. Jag gick hemåt direkt och kollade plånboken, då hittade jag via hitta och sök på nätet telefonnumret, killen var på ett boende i närheten där jag gick. Han blev glad, jag gick dit igen, detta var för flera år sedan då det fortfarande var okey med höfterna, nåja någorlunda jämfört med nu. Han ville ge mig en ostbit, men jag tackade nej, och gick hem igen, den kvällen gick jag nog sammanlagt sex-åtta km?. Men det boendet verkar nedlagt nu.

Vars är världen på väg?
  • Miika
  • Besökare
  • Besökare
7 år 7 månader sedan #865566 av Miika
Svar från Miika i ämnet Kalla det tur -
Hittade en plånbok för ca 25 år sedan. Jag och en kompis var på väg hem på kvällen. På marken låg det en plånbok med 800 kr. Det lustiga var att en längre bit bort hade polisen stannat en mopedist, så jag gick dit med plånboken. Personen som fick tillbaka plånboken blev glad och jag fick 300 kr i hittelön