Vår Nissegossen

Mer
7 år 6 månader sedan #877897 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vår Nissegossen
Om tolv år är Nissegossen närmare åttio år.

När jag jobbade i sjukvården fick vi heller inte ta emot något från patienter.
Det är nog inte bara paranoia, när de tackar nej, när de blir bjudna.
Mer
7 år 6 månader sedan #877950 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vår Nissegossen
Tack Fantasio för tråden och ditt och de andras gratulerande av min 12 år. Det var ju att när det var 10år påtalade jag det och kanske någon annan och idag har jag inte haft en tanke på det, Så tack skall ni ha alla som grattat mig.

Det som är, är ju det att jag ser till de som kommer till mig, att det är så att de flesta som kommer hit får en dubbel stycksak som om man köper dem, kanske man får ge en femma för den. Det är väl inget att bråka om?
Nu råkar det vara så att all personal vad vara månde, vill jag kalla psykiskt sjuka, jag drar här alla över en kam, de får diagnosen Paranoia av mig rakt av. Jag sade till de som kom till mig och pekade på min ssk, att han är härligt frisk på den punkten för att han smakar på det jag bjuder på och låter sig väl smaka och i och med det blir jag nöjd och får tala obehindrat med de som har varit hos mig.

Det har ni ju inte märkt av eftersom ni inte varit här, men jag kan prata nästan varje sekund någon är här, nästan oavsett hur många timmar och detta har ni ju märkt här på viska att tangenterna går med tryckningar på tangentbordet som har gjort för grannsämjans skull att lagt en tjock dyna under som ljuddämpare och min granne som påtalade det att hon hade sitt sovrum rätt under där jag då hade datorn då hon hade svårt att sova på natten grund av att jag var på viska och skrev hon sade dämpa ljudet, men sluta inte skriv.

Jag har flyttat ut datorn till vardagsrummet numera och direkt under mig sover ingen.

Nja, bli så gammal som 80 år, det tror jag inte, men jag har ju inte bråttom om vi säger så, men får ha den framförhållningen så att jag inte bara lägger näsan i vädret och blir utburen med fötterna först, eller vad heter det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #877954 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vår Nissegossen
Varken de eller jag tycker att det är onaturligt att bjuda en gäst som kommer på något att både äta och dricka (Vatten till maten idag), vem skulle inte göra det mot någon som kom till er, det är ju en gäst oavsett var gästen kommer ifrån och de har absolut inget att göra med vad jag bjuder, huvudsaken för mig är att de äter vad jag dukar fram.

Jag blir bara arg över sådana eventuella begränsningar som personal får utstå ifrån sina arbetsgivare, de skall för sjutton inte lägga sig i om jag ger svältande personal, ja, med de lönerna så! Något att äta. Om någon nu någon som skall klaga på det så är det för klagandets klagan....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #877957 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet Vår Nissegossen
Mot en äldre man skall du inte använda hårda ord. Vädja till honom som till en far, till yngre män som till bröder,
Mer
7 år 6 månader sedan #877963 av mopa
Svar från mopa i ämnet Vår Nissegossen
GRATTIS :D
Mer
7 år 6 månader sedan #877967 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vår Nissegossen
Tack, tack, låt nu denna tråd få lugn och må vila i frid...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum