Vad gör RSMH?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #887473 av Fantasio
Vad gör RSMH? skapades av Fantasio
Vad gör egentligen RSMH, vad pysslar de med ute i landet? Jag är medlem och får tidningen Revansch, men jag läser den aldrig. Träffas de och dricker kaffe, är det deras mission att aktivera folk så att de inte bara sitter hemma och ugglar?
Mer
7 år 4 månader sedan #887474 av mopa
Svar från mopa i ämnet Vad gör RSMH?
Här har rsmh dött ut. men förut träffades vi o käkade o umgicks.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #887475 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör RSMH?
Vad synd, mopa.

I Norrköping heter lokalavdelningen Bläckfisken och jag såg att de skulle på julbord. De har även haft besök av "psyk-krämarna" Capio under hösten.
Mer
7 år 4 månader sedan #887477 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör RSMH?
Nyheterna i tidningen Revansch är mest nyheter som tagits upp här
på Viska tidigare. Det kan vara svårt att hålla igång en lokalförening
hos RSMH. Det beror på medlemmarnas hälsa om de orkar ordna
aktiviteter.
  • MaxMin
  • Besökare
  • Besökare
7 år 4 månader sedan #887483 av MaxMin
Svar från MaxMin i ämnet Vad gör RSMH?
RSMH fungerar väldigt olika beroende på vilken nivå de är. Min uppfattning är att RSMH på riksplan har en väl inarbetad organisation för att jobba med intressepolitiska frågor och träffar regelbundet politiker och viktiga tjänstemän och lämnar remissvar på olika betänkande osv. Vet faktiskt inte om någon av de andra föreningarna arbetar så systematiskt som RSMH gör.
Hur RSMH fungerar på regional och lokal nivå är nog helt upp till vilka som är aktiva. Vissa föreningar är välmående och välbehövliga och andra finns mer på pappret.

Tycker RSMH gör en viktig insats på både riksplan med intressepolitiken och lokalplan med kamratstödjande.
Jag har ett förflutet i RSMH, då var jag tyvärr för sjuk att kunna genomföra mina planer på sikt.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 4 månader sedan #887484 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör RSMH?
Jag pratar ibland med en äldre kvinna på Mötesplats Asken. Vi låg på PIVA samtidigt för tio år sedan och hon känner fortfarande igen mig. Jag har fått för mig att hon är med i Bläckfisken, jag kanske kan fråga ut henne. En fd arbetskamrats dåvarande flickvän (hon har borderline) lagade minst en gång mat åt alla och hon klagade på att hon inte fick någon hjälp. Jag har ju Asken, så jag behöver inte Bläckfisken.