Har ni sämsta självförtroendet nu när ni har testat

Mer
7 år 3 månader sedan #900513 av Nissegossen

Drummer skrev: Mitt självförtroende är bra när det gäller musiken och mitt trumspel! För övrigt tar det en del på självförtroendet att ha en psykisk sjukdom och vara sjukskriven!

En aning styv i korken?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 3 månader sedan #900516 av Geta

Jocke skrev: Hur gick det för dig Geta med byte av internetleverantör? Klarade du av bytet, eller har du inte bytt ännu?

Ska få fiberanslutet TV-uttag men jag väntar med internet och fast telefoni.
Mer
7 år 3 månader sedan #900716 av Admin1

Geta skrev: Kan inte skilja på de där sakerna. Jag klarar också allt som jag behöver kunna.


Självkänsla innebär att uppleva sig ha ett eget värde och att lita på sig själv utan att få beröm av andra. Har väldigt lite att göra med vad man uträttar.

Självförtroende handlar om att tro sig klara av att göra saker, men behöver inte innebära god självkänsla. Genom att bli duktig på något, så kan låg självkänsla döljas.

Självbild är den bild du har av dig själv och hur du uppträder utåt. Självbilden påverkas av saker i ens tidigare liv samt självkänsla och självförtroende.

www.viska.se/sjalvhjalp/5846-oka-sjalvkanslan-jag-duger
Mer
7 år 3 månader sedan #900718 av Geta
Jag har dålig självkänsla på grund av min schizofrenidiagnos. Men det är inte
själva diagnosen som det gäller utan funktionshindret.
Mer
7 år 3 månader sedan #901021 av Admin1
Som ung hade jag dålig självkänsla, men de berodde nog på mina föräldrar som var dåliga på att berömma mig trots att jag hela tiden hade toppbetyg. De mest kritiserade.
Mer
7 år 3 månader sedan #901038 av Amandara
jag fungerar rätt dåligt på många plan så det är rimligt att jag har dåligt självförtroende......jag klarar ju inget just