Vad är det bästa och det sämsta med att ha mycket fritid?

Mer
7 år 2 månader sedan #907031 av Kloppe
Jag jobbar halvtid, och tycker det är mycket skönt med fritid på morgontimmarna. Behöver inte åka till jobbet förrän vid 11-tiden. Skulle aldrig palla att jobba heltid.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
7 år 2 månader sedan #907038 av Geta
Sista tiden arbetade jag så också. Började sent och jobbade halvtid.
Då orkade jag bättre, men det var försent. Borde ha fått hjälp och
stöd i arbetslivet tidigare.
Mer
7 år 2 månader sedan #907395 av Admin1
Det bästa med mycket fritid är friheten och det sämsta är sysslolösheten. Jag är dock sällan sysslolös för sajten tar mycket tid.
Mer
7 år 2 månader sedan #908849 av IngeF

MsTibbs skrev: Jag klättrar på väggarna av leda på vissa kvällar. Samtidigt har jag sällan energi/lust att hälsa på folk efter jobbet. Blir dränerad av allt umgänge. Hos mor och far går det bra för där ligger inte fokus på mig och det finns rum så jag kan dra mig undan.


En ting er at man blir sliten av sosial omgang, kanskje verre for min del er det når jeg har sosial omgang, så synes jeg oftest opplevelsen er skuffende. Det sies ofte at "samvær med andre gir livet mening", men for meg er den meningen utilgjengelig i høy grad.
Mer
7 år 2 månader sedan #909180 av Admin1
Jag tror man skall akta sig för att oroa sig på förhand över saker utan ta saker som de kommer och försöka lösa de problemen på bästa sätt. Oroar man sig innan blir det värre.