Detta vill jag säga till världen

Mer
6 år 11 månader sedan #943829 av MsTibbs
Socker är bra för hjärnan men dåligt för magen!
Mer
6 år 11 månader sedan #943902 av Amandara
Jag får inte rätsida på det här med socker......socker är ju kolhydrat som är det bästa bränslet.....högoktanigt liksom som pasta och annat. Men man kan ha beroendesjukdomen sockerberoende och då är det FETT som är huvudsakliga energikälla istället för kolhydrater...... Men.....kör man ett hårt långlopp på 4-5 timmar så tas energin de ca två första timmarna från lättspjälkade kolhydrater för att sedan vid längre tids utövning gå på FETT som energikälla för muskelarbete...... FETT vara lågoktanigt bränsle KOLHYDRAT är högoktanigt. Hur passar sockerberoende in i det här?
Mer
6 år 11 månader sedan #943933 av Nissegossen

Admin1 skrev: Nissegossen,

Det händer ganska ofta att jag köper bara en sak. Troligen var fiskbullar det enda de behövde just då. Om de såg hålögda och gick i trasiga kläder hade det varit en annan femma. Eller om flickan sagt att hon var hungrig och inte fick tillräckligt med mat.

Det bedövar på intet sett, situationen då jag var på plats och såg det. Ingen vettig människa köper fiskbullar och inget annat. Jag tog det som att de inte hade mer pengar och på sättet flickan tog emot burken var att ingen av dem ville visa, att de inte hade pengar. Flickan hade bägge händerna framför bröstet, det gick inte att ta fel på.

Det finns sådana exempel idag. Faktiskt, har känt några som lever på den lägsta ersättningen på socialbidragsnorm. De har det sannerligen inte det fett.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #944012 av Ella
Tänk positivt!!
Mer
6 år 11 månader sedan #944104 av MsTibbs
Krossa glastaket med duktighet
Mer
6 år 11 månader sedan #944109 av Geta
Det låter som Birgitta Ohlsson (L)