Detta vill jag säga till världen

Mer
6 år 11 månader sedan #936551 av memphis
om man vill ha ett evigt liv, då är man inte riktigt redo än för att dö. då har man fler liv att leva innan man slocknar helt, och återfödelsens kretslopp är så omfattande o långt att det kan klassas som evigt.
Mer
6 år 11 månader sedan #936580 av Amandara
Ta hand om varandra.
[url:8id1ldn9]https://amandasgardiner.wordpress.com[/url:8id1ldn9]
Mer
6 år 11 månader sedan #936621 av MsTibbs
Täng efter så vi får ret vatten åt alla! Hade vi haft det hade folk sluppit då i såna "petitesser" som diarre!
Mer
6 år 11 månader sedan #936684 av Nissegossen
Om alla i världen fick vad ett barn behöver, ett barn talar om vad det behöver, mamma, jag är hungrig, mamma jag fryser, mamma jag behöver gå på toa, mamma, jag är trött, mamma jag älskar dig. Ge ett barn i hela världen vad ett barn behöver så kan vi alla avstå från mera, bara att alla får vad de behöver, precis det ett barn behöver.

Klandra mig inte för önsketänkandet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #936737 av MsTibbs
Jag tycker det var fint och insiktsfullt skrivet.
Mer
6 år 11 månader sedan #936764 av Nissegossen
Barn dör pga många orsaker, svält är en orsak, brist på rent vatten är annan orsak. Alla kan avstå en bit mat, vatten allt annat, för att överleva behöver alla ha sina behov för ren överlevnad. Skulle vi då titta på i vår närhet till en som ligger på gatan och dör pga matbrist, vatten i vår vardag. Jag kan det inte,

Hjälpa dem på plats hade jag gjort i min ungdom, numera skulle jag dö på kuppen, hade jag haft min insikt och de tankar jag har av idag i min ungdom, hade jag inte tvekat stort.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum