Persona non grata

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 8 månader sedan #972159 av Fantasio
Vad gör jag för fel, varför stöter jag bort folk? De jag träffar äcklas av mig, har alltid varit så. Senast idag har folk skrattat åt mig och inte ens brytt sig om att göra det i smyg. Det har även pratats om mig och riktigt fula saker har sagts. Jag var på Mötesplats Sardin idag och blev inbegripen i en diskussion, men innan jag hann prata klart slutade de andra att lyssna. Det jag säger har inget värde. Jag försöker att anpassa mig och vara som alla andra, men det går bara inte. Den slutliga "produkten" Fantasio är förvisso inte värd ett skvatt, men hur har jag lyckats med konststycket att ända sedan födseln gå folk på nerverna och endast prata strunt?
Mer
6 år 8 månader sedan #972176 av vnv
Svar från vnv i ämnet Persona non grata
:hjärta
Mer
6 år 8 månader sedan #972194 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Persona non grata
Här på Viska går du inte någon på nerverna. :hjärta Visst, du har kanske åsikter som gemene man inte känner igen. Då är det lätt att man byfåne-stämplar sig själv. Tro mig, som fått klättra ner många steg från att ha trott jag var Gud. Det accepterar ingen. Det svider att ha fel.

Tänk på att i familjen du växt upp i, har du haft en ställning av någon som medlemmarna lyssnade till. Ute bland folk är det inte samma sak. Där är man en "nobody". Har du då dessutom kontroversiella tankar och idéer, kan du råka ut för utanförskap. Värdelös. [u:dxpxgaoe]Det är du inte![/u:dxpxgaoe] Alla själar har oändligt värde i Guds system. Det är antikrist som sätter en prislapp på oss och värderar oss efter egenskaper. Det får man försöka strunta i, även om det är svårt.

Du får din sjukersättning för att du är värd den. Och friheten att ta en öl om du är sugen på det. Jag kan nog inte få bort smärtan av att vara utanför, för det har jag inte själv lyckats med...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 8 månader sedan #972207 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Persona non grata
Det kan ju vara att du missuppfattat det hela. Nästa gång sitt tyst och lyssna. Om de frågar dig svara.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 8 månader sedan #972225 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Persona non grata
Ja, man behöver nog kanske tona ned sin framtoning irl ju äldre man blir? Kanske man mognar gradvis? Så här på siten kan man ju lätta på "förlåten" och stånga sig blodig med sina åsikter. Men man måste också lära sig vad för gensvar man kan förvänta sig med sina åsikter?

Säger man hela tiden nedsättande om andras åsikter, då blir det lätt hänt att ngn form av reaktion är att vänta? Ofta är det det minst förväntade som inträffar när hårda ord växlas. Att vara utanför pga hörselskada vet jag så väl, man kan inte flika in med de rätta orden och folk tycks bara ha ögon för varandra ibland. Men när dem tror jag har fattat, så säger jag ord och meningar typ "Arne Anka"!

Men jag ser ofta nästan för väl, när vissa anser mig vara lite bakom flötet. Men då vet jag att dem hör det jag kallar oppositionen? Och då säger dem att dem uppfattar mig som negativ, för jävligt eller hur? Tvärtom med de som jag gillar och litar på är jag rak och öppen med, för jag vet att dem känner till det som är mig och accepterar felhörningar!

Men du har ju några vänner som gillar dig Fantasio, så än är det inte kört! Kämpa på!

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
6 år 7 månader sedan #973504 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Persona non grata
Jag blev avbruten mitt i talet minst en gång på mötesplatsen. Sen när jag var på väg hem stötte jag på min kp. Denne grimaserade åt mig när jag sa hej. Hon kunde väl ha kläckt ur sig något.