Persona non grata

Mer
6 år 7 månader sedan #973514 av Chris
Svar från Chris i ämnet Persona non grata
Folk är idioter så är det. Jag underviker personligen folksamlingar som är fler än fyra personer, då kan jag kontrollera dem.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #973520 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Persona non grata



Det är så att det vore rimligt om folk kunde säga liksom mer uppiggande, än att säga, lika bra att du inte hör vad det handlar om när folk träter med varandra. Håll dig utanför och låt din lilla hjärna fortsätta jobba ostört.

Usch, jag känner mig mest utanför när jag inte begriper vad som pågår i min närhet. Nä folk har förbannat mycke fördomar!

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #973537 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Persona non grata


Vad kan en hund hjälpa en med så att man blir mer varse om saker runtom kring en?

Vars är världen på väg?
Mer
6 år 7 månader sedan #973554 av Geta
Svar från Geta i ämnet Persona non grata
I Go´kväll i TV idag var en av gästerna dövblind. Han hade två tolkar samtidigt. En som skötte konversationen och en som satt bakom ryggen och förklarade det känslomässiga utbytet med motparten genom att göra olika handrörelser på ryggen.
Mer
6 år 7 månader sedan #973561 av memphis
Svar från memphis i ämnet Persona non grata
Hundarna Jocke, kan ju vara ens varseblivning, tex om det kommer nån bakifrån emot en, eller en bil. De kan ju även skälla om någon är utanför och även om man inte hör skallet så ser man ju på hunden. Så de kan ju vara en sorts hörselassistent på sätt och vis. Det blir då ett ömsesidigt lärande, för den hörselskadade måste ju lära sig förstå hundens signaler och kommunikation, samtidigt som hunden måste lära sig ledarens språk och signaler. Hundar är mästare på kroppsspråk och tecken. De gillar nästan handtecken mer än talat språk, som i mångt och mycket är bara tomma ljud i deras synvinkel. även om de förstår enstaka ljud och ord väldigt bra så är inte vårt avancerade språk riktigt deras grej.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 7 månader sedan #973564 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Persona non grata

Geta skrev: I Go´kväll i TV idag var en av gästerna dövblind. Han hade två tolkar samtidigt. En som skötte konversationen och en som satt bakom ryggen och förklarade det känslomässiga utbytet med motparten genom att göra olika handrörelser på ryggen.


Okej, kollar in i morgon bitti, tack Geta för förklarandet! Alla mina signaler har pekat på det här ikväll!

Vars är världen på väg?