Har/hade jag förvriden/dålig kroppsuppfattning !?

Mer
6 år 6 månader sedan #982112 av wasp
Ursäkta att jag skriver: Ni verkar så viktfixerade! Är naturligt att öka i vikt när man passerat 20-25 års åldern. hkboj: Du är lite för smal då du vägde 63 kg! Men själv så har jag också varit spinkig i början och i mitten av 1970-talet. Är 177 cm lång och vägde mindre än du hkboj. Kallades för The male Twiggy, eller Bowie första åren av gymnasiet, men fick lite hull på mig, så när jag tog studenten vägde jag 71 kg. Idag i 60-års åldern, nu väger jag 83 kg. Mer lagom för mig!
Mer
6 år 6 månader sedan #982115 av Nissegossen
hkboj Du har en asketisk kropp på dina bilder på fotona. För att inte säga att du är anorektiskt lagd.

Gardenia, på mediciner går man upp i vikt, det har jag själv gjort och jag kan inte gå ned i vikt. Tror att vi rent generellt på våra mediciner går upp i vikt
Konkurrens i natten, ganska ovanligt wasp

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 6 månader sedan #982129 av Gardenia
Hkboj, du ser väldigt smal ut på bilderna!

Själv hoppas jag på att kunna gå ner till 60 kg efter jag slutat med Abilify och få tillbaka min skönhet. Är livrädd för vad medicinen orsakat för slags rubbningar i kroppen, kanske det kan vara permanent.
Mer
6 år 6 månader sedan #982132 av krokus
Från 1177.se:

Anorexi är en form av ätstörning som innebär att du äter så lite att du svälter dig själv. På medicinskt språk heter sjukdomen anorexia nervosa. Sjukdomen börjar oftast med att du går ned mycket i vikt under kort tid. Du kan få anorexi oavsett kön och ålder, men det är vanligaste är att du blir sjuk i tonåren.

www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Anorexi/

hkboj,
Som Geta skrev, tycker även jag att kläderna ser förstora ut. Brukar du fortfarande springa i motionsspåret?
Mer
6 år 6 månader sedan #982134 av Lelle

Geta skrev: Du ser enormt smal ut på bilderna. Kläderna verkar att vara för stora.


det roliga är att tröjan är en liten tröja , ändå var den för stor :rotfl
Mer
6 år 6 månader sedan #982135 av Lelle

Gardenia skrev: Hkboj, du ser väldigt smal ut på bilderna!

Själv hoppas jag på att kunna gå ner till 60 kg efter jag slutat med Abilify och få tillbaka min skönhet. Är livrädd för vad medicinen orsakat för slags rubbningar i kroppen, kanske det kan vara permanent.


okej, ja, 63 kg var nog för lite