Har/hade jag förvriden/dålig kroppsuppfattning !?

Mer
6 år 6 månader sedan #982136 av Lelle

krokus skrev: Från 1177.se:

Anorexi är en form av ätstörning som innebär att du äter så lite att du svälter dig själv. På medicinskt språk heter sjukdomen anorexia nervosa. Sjukdomen börjar oftast med att du går ned mycket i vikt under kort tid. Du kan få anorexi oavsett kön och ålder, men det är vanligaste är att du blir sjuk i tonåren.

www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Anorexi/

hkboj,
Som Geta skrev, tycker även jag att kläderna ser förstora ut. Brukar du fortfarande springa i motionsspåret?


nej jag har inte sprungit i motionsspåret på 3 månader nu
Mer
6 år 6 månader sedan #982137 av Lelle

Nissegossen skrev: hkboj Du har en asketisk kropp på dina bilder på fotona. För att inte säga att du är anorektiskt lagd.

Gardenia, på mediciner går man upp i vikt, det har jag själv gjort och jag kan inte gå ned i vikt. Tror att vi rent generellt på våra mediciner går upp i vikt
Konkurrens i natten, ganska ovanligt wasp


jag tror 71-72 kg, där någonstans är min perfekta vikt
Mer
6 år 6 månader sedan #982138 av Lelle

krokus skrev: Från 1177.se:

Anorexi är en form av ätstörning som innebär att du äter så lite att du svälter dig själv. På medicinskt språk heter sjukdomen anorexia nervosa. Sjukdomen börjar oftast med att du går ned mycket i vikt under kort tid. Du kan få anorexi oavsett kön och ålder, men det är vanligaste är att du blir sjuk i tonåren.

www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Anorexi/

hkboj,
Som Geta skrev, tycker även jag att kläderna ser förstora ut. Brukar du fortfarande springa i motionsspåret?


men vi har köpt hem ett löpbad. har dock inte kommit igång ännu med att börja springa på det. men nu hinner jag inte så mycket för ska bort till korttidsboendet snart!
Mer
6 år 6 månader sedan #982172 av Admin1
Du har nu BMI 26,7, vilket är övervikt, men om du går ner till 74 kg har du normal vikt. Som sagt om ni äter lite mindre och rör er mer så går ni ner i vikt. Har ni övervikt har ni ätit mer än ni egentligen behöver.
bmiraknare.se/
Mer
6 år 6 månader sedan #982175 av Lelle
efter korttidsboendet så kommer jag vidta åtgärder, hinner inte nu
Mer
6 år 6 månader sedan #982176 av Lelle
dock, folk som ser mig nu tycker att jag inte är tjock nu, bmi räknare ska man ta med en nypa salt, det är fortfarande individuellt