Råd och tips tråden

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1071885 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Råd och tips tråden
Skaffa många lådor om Ni har många prylar hemma - det brukar alltid vara brist på förvaring! Jag har säkert över 100 lådor här hemma med olika saker. Det måste jag ha för jag kan inte ha alla saker framme samtidigt.
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 9 månader sedan #1072052 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Råd och tips tråden
rekommenderar ingen reklam och inga gratistidningar det reducerade min stress mycket då jag varken vill ha reklam
eller gratis tidningar.

Denna köpte jag.
www.boxart.se/produkter/ingen-reklam-tac...stermarke-svart.html

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 9 månader sedan #1072136 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Råd och tips tråden
Ang Utomjordingens lådor, utöver det, skaffa plastkärl att ha i gryn mjöl i köp Runda med skruvlock, då får ni inte in insekter i mjöl och gryn, müsli och annat. Gör egen müsli, havregryn och torkad frukt även andra gryn, om ni vill rosta dem i ugnen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1085692 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Råd och tips tråden
Att min kvinna brukar odla på balkongen: gräslök, chilipeppar, bladpersilja, vitlök och mer liknande sånt är verkligen lyckat! Har tillexempel aldrig ätit så mycket gräslök under en sommar som i år. Nu plockar jag varje dag från balkongen två st. chilipeppar som jag äter varje dag! Snart är vitlöken också färdiga... .

Tips!

Ha gärna kryddpepparkvarn för vitpeppar och svartpeppar på köksbordet! Ibland när man lagar mat så fast man kryddar maten så kanske man vill ha lite extra krydda när maten är färdig. Eller när man gör nån annan mat som man inte kryddar direkt så kan man ta kryddan sen senare med kryddpepparkvarn.

Som sagt, när min kvinna lagar mat så kan jag tycka att hon har kryddat för lite tillexempel av svartpeppar för hon kanske inte vill ha så stark smak men så kan jag sen tar lite extra peppar till mig själv när maten är färdig.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1086175 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd och tips tråden

Geta skrev: Jag har felsökt på Windows. De säger att jag inte är ansluten till något trådlöst nätverk. Klarar inte själv att ansluta mig. Min tid här är snart ute.

Gissar att du är ansluten till internet via kabel och ej via wifi. Du behöver nog inget trådlöst nätverk.
Mer
5 år 7 månader sedan #1086178 av Geta
Svar från Geta i ämnet Råd och tips tråden
Ja, jag är ansluten via kabel. Det fungerade bättre via telefonjacket med bredbandet. Men det här är gratis via bostadsrättsföreningen och Bredbandsbolaget.