Förtroende

Mer
6 år 3 månader sedan #1018701 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtroende
Jag är också folkskygg och har alltid varit det.
Mer
6 år 3 månader sedan #1018771 av mopa
Svar från mopa i ämnet Förtroende
Jag är oxå folkskydd oxå. Trivs med att vara ensam
Mer
6 år 3 månader sedan #1018772 av Geta
Svar från Geta i ämnet Förtroende
Men jag är inte rädd för att sitta i en publik eller på bussen.
Mer
6 år 3 månader sedan #1018773 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtroende

Trassel skrev: jag är bara så rädd att bli övergiven.....

Du behöver någon att prata med. På det sjukhus du hamnar på när du är sjuk, där har de sjukhuskyrkan, jag vände mig dit och fick en arbetes ledare där som är utbildad psykolog, henne kunde jag prata med en timme varje vecka i en fem-sex år och jag var den som avslutade med att gå dit.

Nu är ju de inte alla psykologer men alla är utbildade för att prata med sjuka på sjukhus, det innebär också för ett psykiatriskt sjukhus och där får du en som är förtrogen, de har alla samma tystnadsplikt som vårdpersonal. De får inte bryta tystnadsplikten för sådant som innebär fängelse i upp till två år eller längre, då är de enligt lag tvungna att berätta för polisen och det bästa är att det är helt gratis. Vågar du tala om vilket sjukhus det är, söker jag efter ett telefonnummer du kan ringa, annars är det bara att gå dit. :tänk

Funderar på hur jag skall kunna hjälpa dig, men det var det bästa jag kunde komma på.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1018776 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtroende
Utbildning

University of Gothenburg, Sweden
Master of Arts (MA), Clinical Psychology, Applied Psychology, Psychotherapy, Organizational Psychology
1986 – 1989
Tja, där finns mycket mer, men det lämpar sig inte att jag är så frispråkig. Bor ca 7-8 minuter gångväg härifrån till Östra sjukhuset.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 3 månader sedan #1018782 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förtroende


Jag tror man måste chansa här i livet!

Vars är världen på väg?