Förtroende

Mer
6 år 3 månader sedan #1018808 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtroende
[youtube:2lihlsix]qde5NMy7WTU[/youtube:2lihlsix]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1018849 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Förtroende
De flesta får nedsatt socialförmåga efter schizofreni eller schizoaffektiv. Det ingår i diagnoskraven enligt DSM och säkert minst 90 % har det. Det finns en kurs Ett självständigt liv, där man får träna upp sin sociala förmåga. Det är psykiatrin, som ger kursen.
Mer
6 år 3 månader sedan #1020843 av Trassel
Svar från Trassel i ämnet Förtroende
Jag går en ESL kurs just nu.... Det är en av de bästa saker jag har gjort för mig själv.... så grymt bra.

Jag är rätt social om det är personer som jag känner. Jag kan prata för mig och jag har lätt att skriva. Jag gjorde någon kognitiv undersökning med en psykolog och det visade att jag har stora kognitiva problem...... och det vet ju vården, men det är svårt att förklara sånt för "vanliga" människor.
Mer
6 år 3 månader sedan #1020894 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtroende
Du är välkommen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 3 månader sedan #1020897 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Förtroende
Jag råkar pga av en i min närhet som kämpade och tillsammans med arbetskompisar höll på att förlora jobbet, jag satte mig själv som en som skulle förlora jobbet, jag skrev en text som berörde deras situation, de blev inte utsatta för kravet om att förlora jobbet jag skickade med ett USB-minne med texten de drog ut texten på skrivaren och använde texten, de fick behålla jobbet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
6 år 1 månad sedan #1039936 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Förtroende


Ja, nu verkar de godkända filändelserna ha återkommit, Tack Admin!

Vars är världen på väg?