En Städlogga

Mer
5 år 7 månader sedan #1088697 av Geta
Svar från Geta i ämnet En Städlogga
Jag tvättar var fjortonde dag i den gemensamma tvättstugan 2-4 maskiner. Tvätten torkar jag i lägenheten. Den är så zentrifugerad. Hänger tvätten på duschkabinen och en tvättställning. Tycker att det är fantastiskt att det går så smidigt att tvätta.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1088743 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet En Städlogga
Ja, Geta. här är det också gemensam tvättstuga som gäller. Å jag bör tvätta idag.

Har tagit en dusch å beger mig snart till affären.

Edit: jag tror affären får vara idag. Sparar pengar å jag har hamburgare hemma. :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088966 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En Städlogga
Det är bara 7 % av tvätten man tvättar, som behöver tvättas. Vi tvättar för ofta idag.
Mer
5 år 7 månader sedan #1088968 av Geta
Svar från Geta i ämnet En Städlogga
Brukar hänga på mig en handduk som haklapp, när jag äter för att inte spilla på mig.
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1090017 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet En Städlogga
Tror ni det blir lättare att städa om man bor mindre?? Att man lättare kommer i gång om det bara är ett rum? Jag bor på 63kvm.. å i ghettot av staden.

Jag funderar nämligen på sälja min tvåa lägenhet å flytta till en mindre men mer centralt i stan. Har börjat tröttna på stället jag bor på, mycket segregation bland annat. Men jag bor bra å lugnt men skulle vilja bo närmare stan.

Sedan om jag bor i en etta är hyran mycket lägre. jag tittade på en för 1800:- i månaden i hyra. Då blir det plättlätt att fixa om jag startar eget. Den jag har idag betalar jag närmare 4500:- i månaden för ju.

Jag är nästan aldrig i vardagsrummet. Behöver knappt en TV ju då jag sällan använder.

Har du några goda råd om detta Admin1???

Annars hur trivs ni som bor i ettor?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
5 år 7 månader sedan #1090076 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet En Städlogga
En etta är OK, om det finns ett litet kök och en sovalkov. Det finns jättesmå ettor utan riktigt kök och dem bör man undvika.