Breivik!

Mer
5 år 5 månader sedan #1108716 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Breivik!
Nej jag tror inte på någon religion. Jag leker bara lite med reinkarnationside'n. Den är tilltalande för mig. Får mig att kämpa med det som är svårt. Kan jag bara rubba stenen en millimeter har jag igen det i nästa liv och mitt öde blir bättre.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108717 av Geta
Svar från Geta i ämnet Breivik!
Det är inte vår sak att förlåta Breivik.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1108719 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Breivik!
Det finns endast en religion som utlovar evigt liv, och i det endast ett liv Jesus säger den som tror på mig, och följer mig har evigt liv. I detta inbegriper detta inga fler liv alltså ingen reinkarnation utan endast ett liv och när du dör så finns det två vägar att välja, men det valet är gjort på att göra följa Kristus och som tror på honom kommer dit där han är. I annat fall hej då. Visserligen hamnar en del i limbo och är här med sin ande och kommer inte vidare. De får vänta tills domen faller över den här planeten.

Geta
Det är inte vår sak att förlåta Breivik.

Den dagen då verkar den högste och i den frågan är domen hård över fången

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
  • Leloo
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1108722 av Leloo
Svar från Leloo i ämnet Breivik!
Tycker visst vi kan fundera på om vi ska förlåta. Eller, egentligen är det väl norrmännens sak. Eller om man ska vara riktigt korrekt de efterlevandes. Jag hoppas de kommer vidare med sina liv men förlåta är nog svårt. Men jag ska väl inte tala för dom.
Mer
5 år 5 månader sedan #1108724 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Breivik!
Att förlåta är något vi människor måste lära sig och förlåter inte vi blir vi inte heller förlåtna, det är en stor sak i det hela, ty med den dom vi mäter andra med, efter vår egen dom blir vi själva dömda.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1108729 av Geta
Svar från Geta i ämnet Breivik!
Vi som står så långt ifrån, kan inte begära att efterlevande ska förlåta. Det vore övermaga.