Hur ska jag orka???

Mer
17 år 8 månader sedan #46260 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Hur ska jag orka???
Jag tror att soc kommer att ordna en lägenhet åt dig. Du kanske får en lägenhet redan idag på ditt besök på Änggården. Men det måste vara jobbigt att leva i ovisshet så där. Hoppas verkligen att det löser sig för dig.
Mer
17 år 8 månader sedan #46264 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Hur ska jag orka???
Hur har det gått, Abzu? Var Änggården något för dig?
Mer
17 år 8 månader sedan #46274 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ska jag orka???
Du Jocke! Jag har visserligen kontakter här i stan, men jag vill inte bli ett påhäng på dem, för då tar det slut!

Kan dock göra en allmän förfrågan på ett ställe!

Men då måste också Abzu vara närvarande genom att jag pratar några ord i luren, sedan får hon själv ta över den!

Eller till och med göra ett besök på ort och ställe!

Du Jocke, jag vill inte bli pressad!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 8 månader sedan #46281 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Hur ska jag orka???
Studiebesöket på Änggården gav ingenting. Kvinnan jag träffade där poängterade att det inte finns några lediga lägenheter där och att det även är kö till boendet.
Dessutom hade dom en massa regler som jag inte gillar och det verkade vara något av ett dagis för vuxna.
Det jag verkligen inte gillade var att kvinnan sen ville prata med min Soc-gubbe - UTAN mig! Jag gillar inte sånt...

Så det besöket gav ingenting alls.
Mer
17 år 8 månader sedan #46286 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Hur ska jag orka???
Tråkigt att höra att du snart är bostadslös igen, Abzu. Minns att du hade problem med bostad tidigare. Om det ordnade sig förra gången, då ordnar det sig säkert nu också.

Har du funderat på att söka längre ut i förorterna? Det finns ju tåg och bussar in till Göteborg. Bara ett förslag. Alingsås t ex tror jag är en trevlig småstad. Dit finns tåg, det vet jag.

/Sofie
Mer
17 år 8 månader sedan #46289 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hur ska jag orka???
Abzu! Om du kontaktar mig per telefon så kan vi mötas någonstans och gå till en hyresvärd.

Men då måste jag göra en förfrågan först och ta en tid som hyresvärden kan godta!

Det är inte säkert det ger något, men absolut värt ett försök!

Det är ju inte jag själv som söker lägenhet utan de måste ju kunna bilda sig en uppfattning om dig i första hand!

Det jag kan agera som, är dörröppnare.

Om du slarvat bort mitt tele nummer så kontakta mig per E-Post.

Tyvärr har inte jag ditt mobilnummer längre.
MVH Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum