Back Up Plan B!

Mer
5 år 1 månad sedan #1137050 av Miika
Svar från Miika i ämnet Back Up Plan B!
Utomjordingen, ska du campa i sommar?
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137053 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Back Up Plan B!
Vet inte, men jag ska i alla fall ut på dags utflykter som jag brukar göra ibland! Annars, det finns ställen man kan campa här i stan - som inte är allt för långt borta härifrån jag bor.

Min kvinna känner ett par som sålde allt och deras hus. Sedan köpte de en husvagnsbil och bor där året runt. Kanske ska man hälsa på dom framöver? Sen känner jag en som snart ska köpa en husvagnsbil och som också ska bo i en husvagnsbil året runt. För han ska ge bort sitt hus till hans barn är det tänkt.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1137093 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Back Up Plan B!
Husbil är svaret om man har en miljon vill säga.

Eller köp en skåpbil bygg om och du har en husbil.
En sökning gav mig Flaschback av alla ställen
www.flashback.org/p38998744

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan #1137094 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Back Up Plan B!
Efter mina första expeditioner, märkte jag att det var alldeles för mycket grejer i packningen. Det går åt mycket vatten och det är tungt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137096 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Back Up Plan B!

Miika skrev: Utomjordingen, ska du campa i sommar?


Tar med mig min utrustning på bussen och går av vid en hållplats dit jag vill, då är jag rätt ut i skogen och där göra mig bekväm och jag kan då tillfälligt campa där eller ta mig vidare. Vid en bäck med rinnande vatten där kan jag få det vatten jag behöver se till att du har rent vatten som kommer, behov gör man nedströms förstås, gräver en latringrop och gör ett avträde först bind fast en gren mellan två träd och därefter gräv gropen.

Detta är verkligen en överkurs så att säga kolla in den här


Den fungerar utan uppsikt dessutom utan ström och du får vattnet högre upp där du kan få rinnande vatten direkt där du inrättat dig med tak över huvudet.

Detta även om du slagit upp lägret på andra sidan en kulle, det fungerar som hävert

Samt, nej jag har inte utrustningen för att bygga en.

Detta är principen
sv.wikipedia.org/wiki/V%C3%A4durspump

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1137419 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Back Up Plan B!
Ok! Jo, vatten är otympligt att bära för det går åt vatten.

Kul att ha en mobil tv som man kan ta med sig ut och kunna se var man än är. Just nu har jag mobil tv:n på väggen.

Minns när en i släkten sa till mig för cirka 25-30 år sedan att i framtiden så blir tv:n så platta och lätta att man kan hänga upp Tv:n på väggen som med en tavla. Som Ni ser så har jag min mobil tv på väggen med en antenn på stafflit. Antennen målar fram bilden, sen fotar jag och lägger ut på bilden på Viskas hemsida. Mer skicklighet än bara tur!

300


Här är en bild (som jag hittade på Internet) på en tjock tv från 1990-talet som hänger på väggen, visst är det en stor skillnad:

300


300
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Utomjordingen.