Romer och romer?

Mer
5 år 1 månad sedan #1139192 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Romer och romer?
Det enklaste sättet o tjäna pengar på är att organisera sig.

Och tekniskt sett alla ni som inte ger pengar till tiggare för att det är "organiserat", ni kan inte köpa nånting i samhället för gissa vad "ALLA FÖRETAG ÄR ORGANISATIONER" där sitter en chef på toppen som organiserat allt, han blir rik på arbetarnas slaveri och suger ut dom. Arbetarna får inte den riktiga summan av vad deras arbete är värt. Vad ska ni göra? Flytta ut i skogen?
Mer
5 år 1 månad sedan #1139193 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Romer och romer?
Recard,

Att dra alla hjälporganisationer över samma kam blir inte rättvist.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 1 månad sedan #1139197 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Romer och romer?
Jag snackade inte om hjälporganisationer nu, snackade om o ge pengar till tiggare.
Mer
5 år 1 månad sedan #1139300 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Romer och romer?

Amandara skrev: Makt korrumperar. Så är det alltid. De som kan suger ut allt vad de kan ur systemet. Sjukt jävligt. De borde gå före med gott exempel liksom riksdagsledamöterna och kommunalpolitikerna.



Känner mycket väl igen det. Själv är för mig inget direkt något jag vill ha mycket av, det var som Tore Skogman sjöng fast jag tror att hans sång nog gällde han själv.

Har ni aldrig hört den)?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1139363 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Romer och romer?

Recard2016 skrev: Jag snackade inte om hjälporganisationer nu, snackade om o ge pengar till tiggare.


Det vara denna post jag svarade till :)

Recard2016 skrev: Något för dig zoidar, nån av mina släktingar är nunna. Men i vilket fall sa hon en gång; "ge aldrig pengar till hjälporganisationer, det kommer inte fram. Ge det istället direkt till dom som behöver det". Man kan dra en till slutsats av det; basinkomst! Det var för övrigt samma familj som inte ens bjöd in mig till jul när jag var i Ottawa o va helt själv.


Kan ju ha missförstått dig. Menade du att nunnan hade fel i det hon sa att man inte ska ge till hjälporganisationer? Att nunnan var en hycklare som sa att man ska hjälpa andra direkt, men inte gjorde det själv?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 1 månad sedan by Zoidar.