Romer och romer?

Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1138923 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Romer och romer?
jag tror att de saknar bostad och jobb därför så tigger de.:tänk :?:
hur som helst de är väldigt fattiga ju.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by charlie2.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1138931 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Romer och romer?
En del drar sig uppåt och sparkar nedåt, det finns alltid psykopater de vill ha under sig sådana som arbetar åt dem och tar huvuddelen av förtjänsten. Ofta misshandlar de och med hot om våld tigger åt den som är "bossen"

De tar ju huvuddelen sedan får de som tigger lite som räcker åt mat och kläder till sina barn och till deras föräldrar, i vilket fall som helst bör de hjälpas på plats, men inga myndigheter tar ansvar där är en fråga som EU måste sätta press på landet de kommer från.

Här i stan finns inga Rumäner längre här är det Bulgarien de kommer ifrån

Därför mat aldrig pengar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138983 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Romer och romer?

zoidar skrev: När jag var ute och gick imorse, tänkte jag att jag skulle gå inom Lidl och köpa potatis. Det visade sig att de inte öppnade förrän en timme senare. På plats stod en fin bil och en rom med mustasch. Med sig hade han en romsk tiggare. Förstod direkt att detta är tiggeriverksamhetens kärna, där tiggeriet är snarare ett "jobb" än ett verkligt behov av pengar.

Fast jag hört om detta blev jag lite ledsen. Hur många tusen har jag gett för att de ska kunna köra runt i sina bilar?

Det är omöjligt att veta vem som verkligen har behov av pengar. Kanske jag ger pengar till personer som har mer pengar än mig själv. Jag vet inte om jag kommer ge tiggare mer pengar, om nu inte det är uppenbart att de verkligen är i nöd. Annars är det bättre att ge till hjälporganisationer där man vet pengarna kommer till nytta.



Hjälporganisationer har inte heller rent mjöl i fickan. Och hur ska de veta att de inte ger pengarna till ligor? Det är ju vad som händer med bistånd i Afrika. Pengarna går aldrig till rätt saker.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138994 av Geta
Svar från Geta i ämnet Romer och romer?
Det delas ut enormt höga löner i hjälporganisationer.
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1138996 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Romer och romer?
Jag ger hellre till sociala organisationer som arbetar på att förändra strukturerna som förtrycker fattiga och oss. Typ fackförbund o.s.v. brukar jag köpa grejer av dom för att stödja dom, SAC t.ex. Välgörenhet o nyfattigdom! Välgörenhet känns mest som att sätta plåster på cancer. Tror mer på att förändra de grundläggande problemen. Höll på att donera till hamnarbetarnas strejkkassa häromveckan, precis när jag fick ett meddelande att de vunnit strejken.
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Recard2016.
Mer
5 år 1 månad sedan #1138997 av Miika
Svar från Miika i ämnet Romer och romer?
Förut hände det att jag köpte Situation Stockholm, en bra tidning för att stötta hemlösa