Tagen av polisen

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
17 maj 2019 20:14 #1153544 av Fantasio
Tagen av polisen skapades av Fantasio
En vakt kom fram till mig och frågade vad jag hette. Fantasio, sa jag. Sätt dig, polisen är på väg. Gäller det XXX, frågade jag. Nej, det gäller XXX. Jag fick ta av mig bälte, och skor och allt på offentlig plats. De kollade allt i min ryggsäck, under mina fotsulor. Vi går runt hörnet, sa ena polisen. Då skulle jag bli misshandlad utan vittnen, men de kollade allt igen, där fanns ett bord. De frågade om jag hade syskon och hur många. De vet ju allt ändå, bara de får personnumret. Jag ville inte åka dit för grovt vapenbrott o grovt narkotikabrott. Jag bad dem ringa XXX, de kunde förklara tablettinnehavet. Naturligtvis inget svar, det har aldrig hänt mig. Ring XXX, sa jag då. Inget svar där heller. Men de såg ju vart telefonnumren gick och valde att tro på mig. Sen minns jag inte vad de sa, men jag fick tillbaka mina saker och fick gå. Jag fick gå in på en toalett för att få på mig bältet. Mewn jag sa att jag hade blivit tagen förut utan problem. Jag måste debriefa mig. De har förstört hela min dag. Detta hände imorse. Kan man få böter på flera tusen i brevlådan?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
17 maj 2019 20:20 #1153547 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tagen av polisen
Menar du att detta hänt idag?

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
17 maj 2019 20:22 #1153548 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tagen av polisen
Ja, kort tid efter att jag fick tabletterna. Medicinhämtning mellan tio och tolv.

Mer
17 maj 2019 20:24 #1153549 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tagen av polisen
Men vad hade du gjort?

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
17 maj 2019 20:44 #1153551 av Fantasio
Inget brottligt. Nu framstår jag som potentiell mördare, men hade jag varit psykotisk hade jag inte suttit hemma vid datorn, då satt jag i häktet el på avdelning. Och att man alltid ska få frågan hur man mår. Jag vet ju att det betyder "du ser helrisig ut".

Mer
17 maj 2019 21:41 #1153564 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tagen av polisen
Tur var det väl ändå att du inte blev satt i en cell. Men fy vad hemskt, jag förstår att du är upprörd.

• Richard
  • Richard Profilbild
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Viska's Stormufti
Mer
17 maj 2019 21:49 - 18 maj 2019 12:13 #1153568 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tagen av polisen
Jag blev tagen av polisen med en hel burk tabletter på mig, en del narkotikaklassade. De stoppade mig med en hel piketbil när jag kom cyklande;

-Vad är det nu? Frågade jag.
-Vi är intresserade av vad du har hemma?
-Vad då för nått? Undrade jag.

Sen visiterade de mig o hittade bl.a. en burk tabletter (jag har alltid med mig en burk med två dagars medicin), med som sagt 3 olika sorters narkotika i.
-De där har jag utskrivet! Sa jag!
-Ja, det är inte det som det gäller, du behöver bara följa med här! (fick tillbaka min burk).

Sen först på polisstationen fick jag veta hur absurt det hela var... www.hd.se/2016-04-01/han-forsokte-bygga-...-koket--forhord-igen

Jävla trams! Räkningen för insatsen borde skickas till min f.d. väninna!

De tog min dator o sånt, o eftersom jag då körde Windows så lämnade jag ut lösenordet eftersom det ändå är enkelt att komma förbi. Klart jag sökt på ricin, sarin o sånt! Tycker sånt är spännande, men jag gör inga fler grejer hemma! Om de nu skulle komma igen o ta min dator, så har jag krypterat alla diskar med ett typ 25 symbolers tecken som kan liknas vid: q#q%Mrak%?6824N7R+=Hp5YQVp3qGu9t Jag vill inte att nån ska snoka i mitt privatliv mer!

Så har de nått att sysselsätta sig med! Jag tänker då inte lämna ut några mer lösenord!
Senast ändrad: 18 maj 2019 12:13 av Admin1.

• Fantasio
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
Mer
18 maj 2019 00:51 #1153596 av Fantasio
-Vi är intresserade av vad du har hemma?
-Vad då för nått? Undrade jag.

Sen visiterade de mig o hittade bl.a. en burk tabletter (jag har alltid med mig en burk med två dagars medicin), med som sagt 3 olika sorters narkotika i.
-De där har jag utskrivet! Sa jag!

Det låter som förevändning att få komma in i din lägenhet. Vi letade narkotika, men råkade hitta en reaktor.

Sidan laddades på: 0.460 sekunder