Tagen av polisen

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1153568 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tagen av polisen
Jag blev tagen av polisen med en hel burk tabletter på mig, en del narkotikaklassade. De stoppade mig med en hel piketbil när jag kom cyklande;

-Vad är det nu? Frågade jag.
-Vi är intresserade av vad du har hemma?
-Vad då för nått? Undrade jag.

Sen visiterade de mig o hittade bl.a. en burk tabletter (jag har alltid med mig en burk med två dagars medicin), med som sagt 3 olika sorters narkotika i.
-De där har jag utskrivet! Sa jag!
-Ja, det är inte det som det gäller, du behöver bara följa med här! (fick tillbaka min burk).

Sen först på polisstationen fick jag veta hur absurt det hela var... www.hd.se/2016-04-01/han-forsokte-bygga-...-koket--forhord-igen

Jävla trams! Räkningen för insatsen borde skickas till min f.d. väninna!

De tog min dator o sånt, o eftersom jag då körde Windows så lämnade jag ut lösenordet eftersom det ändå är enkelt att komma förbi. Klart jag sökt på ricin, sarin o sånt! Tycker sånt är spännande, men jag gör inga fler grejer hemma! Om de nu skulle komma igen o ta min dator, så har jag krypterat alla diskar med ett typ 25 symbolers tecken som kan liknas vid: q#q%Mrak%?6824N7R+=Hp5YQVp3qGu9t Jag vill inte att nån ska snoka i mitt privatliv mer!

Så har de nått att sysselsätta sig med! Jag tänker då inte lämna ut några mer lösenord!
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1153596 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tagen av polisen
-Vi är intresserade av vad du har hemma?
-Vad då för nått? Undrade jag.

Sen visiterade de mig o hittade bl.a. en burk tabletter (jag har alltid med mig en burk med två dagars medicin), med som sagt 3 olika sorters narkotika i.
-De där har jag utskrivet! Sa jag!

Det låter som förevändning att få komma in i din lägenhet. Vi letade narkotika, men råkade hitta en reaktor.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153655 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tagen av polisen
De kanske trodde att du tagit narkotika och därför kollade de dig. eftersom du inte begått något brott kan du inte få böter.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153669 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tagen av polisen
Narkomaner brukar ha en viss gångstil med slängiga rörelser.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 11 månader sedan #1153671 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tagen av polisen
Ja och man ser det på munnen o hur de liksom rör på käken. Det är väl amfetamin de flesta tar.
Mer
4 år 11 månader sedan #1153701 av Richard
Svar från Richard i ämnet Tagen av polisen
De hittade ingenting, o jag hade mer narkotika hemma, men de var utskrivet till mig, tror inte ens de brydde sig om det. Mitt medicinskåp var orört.

Möjligen hade jag en bit brandvarnare, jag tror det o den tog dom. Men enligt rättegången för 5 år sen, så frågade min advokat om hur mycket radioaktivt man fick ha hemma. Vittnet från SSM sa 100 kBq o en bit brandvarnare ligger på 37 kBq. Jag vet inte exakt vilka mätinstrument de hade, men det finns ju mätare för kemvapen som registrerar gifter o sånt.

Skicka hela räkningen för insatsen till min f.d. KK!