Min samling av urgamla grejer...

Mer
4 år 4 månader sedan #1209549 av memphis
Richard sitter i en gyllene sits med dessa fornminnen. Han har inte begått nåt brott själv, han har bara ärvt dem, och kan därför sälja delar av samlingen till museet om han vill.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1209550 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Min samling av urgamla grejer...
viftar du med vinden igen, memphis?

slå dig trött. :dans
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1209553 av memphis
Jag ger bara tips till Richard. Skiter fullständigt i dig kan jag informera.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by memphis.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209558 av Geta
Museerna idag är inte intresserade av gamla saker längre. Nu vill de ha samtida samlingar. Historien är inte intressant. Antiken ska försvinna som skolämne.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209807 av Admin1
Fin samling. Vad kostade vitrinskåpet?
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1209880 av Richard
Det kostade 799 kr på Lidl.

De säljer de mellan 5/12 - 12/12. Lidl ligger i utkanten av Ängelholm o skåpet var väldigt tungt. Men som tur var hade jag boendestöd igår så vi kunde ta bilen upp.

memphis skrev: Du kunde ringa museet och fråga om de vill se samlingen. De kan köpa om det är nåt de vill ha. Särskilt ädelmetalker betalas det bra för. Det blir guldpriset plus 10 %, förguldföremål. Plus 10% för silver också tror jag.

Nä, jag vill inte sälja nått. Har ju ärvt det mesta av min morbror, så det är ett litet minne av honom också. Mormor, som fortfarande lever, 91 år, hade hittat fler prylar i min morbrors garderob, som hon ville att jag skulle titta på. Fast hon bor 55 mil upp. Kanske kan höra med pappa om vi kan ta vägen förbi, vi planerar en bilresa, bl.a. ta båten över till Visingsö i Vättern, sen till Uppsala o Stockholm.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Admin1.