Min samling av urgamla grejer...

Mer
4 år 8 månader sedan #1178052 av Richard
Jag har googlat lite ang. värdet på sakerna, o trots att de är urgamla, så finns det massvis av de, så de är inte så värdefulla ändå. Visst, allt är säkert värt mer än 10 000 kr tillsammans. Men t.ex. kollade jag pilspetsarna av flinta, de säljs för ca $10 st. Meteoritbitarna är värda ca 500 kr st. De romerska mynten kostar ca 10 kr st, silvermynten ca 100 kr st. Men de som är identifierade o särskilt de med berömda kejsare är värda mer, har med bl.a. Augustus (som var under Jesu tid), Caligula o Nero.

Men de där stenfigurerna forskar jag om, den i röd lera är från Induskulturen, 2600 BC-1500 BC. Vikingagrejer är nog också ganska vanliga o tror inte de är värda så mycket. En del i silver är väl lite dyrare, men jag har t.ex. inget i guld.
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1209470 av Richard
Nu har jag köpt ett vitrinskåp o fått in allt i....








Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209481 av Kn@sen
Trevligt!
ser riktigt nice ut.
Har du belysning till?
Finns såna som sitter på skåpet annars som också går att dimmra efter behov.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209517 av memphis
Du kunde ringa museet och fråga om de vill se samlingen. De kan köpa om det är nåt de vill ha. Särskilt ädelmetalker betalas det bra för. Det blir guldpriset plus 10 %, förguldföremål. Plus 10% för silver också tror jag.
Mer
4 år 4 månader sedan #1209519 av Fantasio
En mycket häftig samling. Du skulle kunna ta en tia i inträde för att få se på sakerna.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1209546 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Min samling av urgamla grejer...
existerar sannolikt goda skäl att inte visa värdeföremål samt ha sitt nylle som profilfoto på internet.

det finns de som mördar för småsummor eller som statusgrejj/whatever. det kidnappas folk säkert dagligen i landet, låses in och terroriseras. våldtas massor , knarket flödar in genom gränserna och det kontrolleras väldigt dåligt, och landet är ockuperat av främmande makt.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.