Tycker ni att min politiska blogg är för rasistisk?

Mer
4 år 7 månader sedan #1187175 av Cosmos
Jag har ju en blogg men jag har tappat stinget, det var längesedan jag skrev nu. Bloggen hade dåliga konsekvenser i form av tappade kontakter och t o m släkt. Sådant "hat" pratar man aldrig om. Konstigt att många förväxlar sak och person. Jag är ju jag även om jag inte har samma åsikter som du.
Mer
4 år 7 månader sedan #1187303 av Admin1

Richard skrev: Nä, eller jag får ju fram personnummer där, men med domar o FUP'ar kontrollerar jag ju med tingsrätten eller hovrätten.

Tar det inte en väldig tid?
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1187399 av Richard
Nä då, inte alls. Man mailar bara tingsrätten, oftast går det med en aktuell tidningsartikel. T.ex:

Hej!

Jag skulle vilja ta del av dom och FUP i denna artikel:
www.hd.se/2019-09-23/boter-for-smygfilmande-hantverkare

MVH
Richard


Så får man den i pdf-format i ett säkerhetsmail nästa dag eller under kontorstid.

Beställer man mer än 10 dokument, så kostar det 50 kr, sen 2 kr per dokument. Man kan också söka på personnummer, t.ex:

Hej!

Jag skulle vilja ta del av samtliga dokument för Richard; 800523-XXXX


På Lexbase kostar en dom 89 kr. Men man kan se gratis om dom är dömda. Jag begärde ut alla domar på de som bor i Ängelholm o som var dömda i Helsingborgs Tingsrätt, ca 800 st. Kul läsning! Beställ man mindre än 10 dokument är det gratis.

Jag gjorde statistik om brotten (tryck för större bild)...

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Richard.
Mer
4 år 7 månader sedan #1187682 av Admin1
Var det många du kände som var dömda?
Mer
4 år 7 månader sedan #1187705 av Vatten
Bra tips om FUP etc, undrar om vilken tingsrätt man ska vända sig till, krävs det att man vet vart dom fallit?
-Går det om man bara har namn och personnummrets första siffor?

Tycker du länkar ut för mycket på sidan Sitewide vilket blir oproportionerligt med tanke på antalet inlänkar

Kemikalieinspektionen tycker du är intressant :)
gnuheter.com/creeper/site/richardsvardag.blogspot.com

domainstats.com/richard.fitness.blog
domainstats.com/richardsvardag.blogspot.com
Ja, det var väl några aspekter...
Mer
4 år 7 månader sedan #1187727 av Richard

Admin1 skrev: Var det många du kände som var dömda?

Ja, det var en hel del.

Vatten skrev: Bra tips om FUP etc, undrar om vilken tingsrätt man ska vända sig till, krävs det att man vet vart dom fallit?
-Går det om man bara har namn och personnummrets första siffor?

Helst bör man ju veta var domen har fallit, man kan ju förvisso maila alla domstolar, men det tycker jag blir för mycket. För min del är det Helsingborg Tingsrätt som jag oftast är intresserad av. Hitta domstolar här; www.domstol.se/hitta-domstol/

Sen är det lätt att få fram hela personnumret t.ex. här; mrkoll.se/

Vatten skrev:
Tycker du länkar ut för mycket på sidan Sitewide vilket blir oproportionerligt med tanke på antalet inlänkar

Kemikalieinspektionen tycker du är intressant :)
gnuheter.com/creeper/site/richardsvardag.blogspot.com

domainstats.com/richard.fitness.blog
domainstats.com/richardsvardag.blogspot.com
Ja, det var väl några aspekter...

Jo, jag satte en sån där som kollar vilka myndigheter som kollar sidan... :D