Skåne, det förlovade landet

Mer
4 år 6 månader sedan #1194411 av wasp
Svar från wasp i ämnet Skåne, det förlovade landet
Skåne tillhörde ju Danmark under så många år Inte förrän slaget vid Lund 4 december 1676 blev väl Skåne svenskt och har så förblivit.
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1194424 av Richard

Nissegossen skrev: Jag känner inte längre det som händer i Skåne, i den kommun Bjuv där min mor tillhörde när hon växte upp numera stor brottslighet och till och med mord kan man läsa om.
Mycket möjligt att jag skulle dra mig uppåt landet om det var så illa att jag blev utan bostad, vilket jag ännu vet om jag får ny lägenhet är ovisst i nuläget bor jag här i en för mig för stor lägenhet och jag står fortfarande att vara vräknings hotad

Min förra tjej bor i Bjuv, så jag var där ibland. Boken jag lyssnar på nu handlar om ett mord i Bjuv, en 11-åring som blir mördad genom att någon stoppar in honom i en tvättmaskin. Alltså det är en påhittad deckare.

Admin1 skrev: Richard,
Vad kostade det att gå till domstol för att förhindra vräkningen?

De kostade inte ett öre. Jag hade samma advokat som försvarade mig o i ett brottmål. Eftersom jag vann så fick hyresvärden även betala mina advokatkostnader. Hade jag förlorat hade jag fått stå för deras kostnader, utöver mina egna.

Nissegossen skrev: Det är bostads bolaget som vill vräka en som måste göra anmälan till tingsrätten där de för talan mot en.

Är man som jag medlem i hyresgästföreningen så har du ett juridiskt ombud, men det anses inte förrän en ansökan till tingsrätten som gäller förrän att en anmälan mot hyresgästen har gått till tingsrätten som tvist enligt lagen har skett som det uppstått en tvist och då man kan få ett juridiskt ombud

Men observera att man måste personligen har gett dig iväg till hyresgästföreningen du får inte anlita
ombud du måste personligen gå till hyresgästföreningen. Nu har jag God man, men det här är ett uppdrag för personligt ombud om ni behöver hjälp kontakta dem för hjälp
personligtombud.se/om-oss/information/

De kan föra din talan i tingsrätt, myndigheter överhuvudtaget, fk läkare eller att bara vara med som vittne på vad som sagts om dig, vid en ev tvist.

Jag var med i Hyresgästförening då, men fick inte särskilt mycket hjälp av dom, så jag gick ur sosseklubben...

Men det var ett personligt ombud på Spiran i tisdags som berättade för oss om t.ex. vilken hjälp man kan få av dom, så det är bra, t.ex. nu när jag vill ha min pappa som god man.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by Richard.