Tråden om bågskytte

Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228728 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tråden om bågskytte

Fantasio skrev: Vad kostar en pilbåge?


Om du gör en själv för att du måste i en överlevnadssituation måste ha en då tillverkar du själv i skogen använd gran trä att göra den av. Du skrapar av den med hjälp av en kniv annars finns ett verktyg som man använder genom att dra den framifrån och mot dig. Detta för att just skrapa trädet annars skär du i den blir där ett brått där den kommer att knäckas lätt. För att böja den till rätt form använd het ånga bygg ett litet skåp där du kan få het ånga för ändamålet helst med tvingar när den kallnar behåller den formen handtaget formar du själv ta och prova bågen genom att avväga var de vilar jämt på en liten egg där du ser hur den väger jämnt ta då hänsyn till tjockleken skär av den till rätt storlek samt köp i vissa fall jaktspetsar eventuellet från utlandet då det är förbjudet att jaga med pil och båge i Sverige strängen görs i vanliga fall av senor från djur men ta persienlina och gör den av. På engelska för att tala om att man har fler ideer så säger man vilket var på medeltiden då sade man I have another string under my hat.

I den fornnordiska historien finns ett slag med Vikingaskepp vid slaget vid Volder sade bäste Norske bäste bågskytten när bågen brast där gick Norge. De förlorade också

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228732 av wasp
Svar från wasp i ämnet Tråden om bågskytte
Kan inte använda pilbåge! Försökte med bågskytte i 14-15 års åldern. Var helt kass!
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228738 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tråden om bågskytte

wasp skrev: Kan inte använda pilbåge! Försökte med bågskytte i 14-15 års åldern. Var helt kass!

Som vanligt på skytte siktar jag träffar jag på kort håll ser jag var jag träffar är vapnets riktmedel fel räcker det med ett skott för att se var det träffar då kompenserar jag så jag träffar med nästa skott jag vet hur viktigt det är på tävling i skytte eftersom jag vet hur viktigt det är så blev vi i lumpen beordrade ner i markörgraven under grundutbildningen på sommaren de första tre månader då vi som var underbefälsutbildningen var inne före de andra jag visste mycket väl hur man markerar under inskjutningen det var då landslagstävling mellan Sverige och Norge i militär femkamp på banan där jag var låg sköt bäste Svensk han fick korrekt markering av mig pekade med staven och markerade en tietta eller en tia sedan lade jag spaden över hålet och drog spaden i den vinkel ut från hålet som var riktningen från centrum bäste Norrman låg till låg till höger på banan intill det var trossen som markerade Vad utskällda de blev genom högtalaren i markörgraven till sist tog ett befäl över markeringen om mig sade de inte ett skit, siktar jag träffar jag och det med ett okänt vapen

Här hade jag skrivit långt och mycket skickade osparat möttes av 404 not found
Nu lägger mig besviken på tekniken på viska.se

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228804 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Tråden om bågskytte
Vad är det som lockar med bågskytte?
Mer
4 år 2 månader sedan #1228807 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tråden om bågskytte

Modesty skrev: Vad är det som lockar med bågskytte?


Att sikta och träffa det man vill och eventuellt tävla om vem som är bäst fashionerande att se denne man han kan vad han gör. Han har studerat målningar från slag med pil och båge, en från en från schweiz var tvungen pga inkräktare att med armborst skjuta ned ett äpple på sin sons huvud



Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 2 månader sedan #1228812 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Tråden om bågskytte
Det som lockar är att det är roligt och stimulerande. Första gången jag provade bågskytte var på en medeltida marknad, då provade jag mest för att det såg skoj ut.

Något annat som lockar är nog den tekniska utmaningen och att man snabbt blir bättre och bättre. Det är en sport som passar många, oavsett ålder och fysik.