Håller ni er hygien?

Mer
3 år 11 månader sedan #1257784 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Håller ni er hygien?
Som Admin beskriver så känner man sina känslor vid depression medans vid negativa symptom känner man mindre känslor
Mer
3 år 11 månader sedan #1257785 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Håller ni er hygien?

Drummer skrev: Som Admin beskriver så känner man sina känslor vid depression medans vid negativa symptom känner man mindre känslor


Mer typ apati?

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1257789 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Håller ni er hygien?
Jag tycker det där med negativa symptom verkar luddigt. Men jag är ingen expert. Jag menar gränsdragningen mellan negativa symtom och en depression.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
3 år 11 månader sedan #1257794 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Håller ni er hygien?
Jag duschar varje dag eller varannan dag eller vart tredje dag beroende på hur jag mår. Klarar inte av svettlukt så bra heller.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1257800 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Håller ni er hygien?
För mig är negativa symtom mer förknippade med att man tappar förmågan till initiativ, , om jag bedömer det utifrån min vän som dog, som hade en hel del av negativa symtom. Känslorna finns men de är inkapslade, det är initiativförmågan som påverkas mest. Har haft problem med den biten själv när jag haft renodlade schizofreni mediciner. Initiativförmågan begränsas, får dig att bli apatisk.
Mer
3 år 11 månader sedan #1257808 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet Håller ni er hygien?
Jag duschar vanligtvis varje dag. Är jag deprimerad blir det mer sällan.