En av dina bästa utlands LR semesterminnen?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1259944 av Pimed

memphis skrev: Jag är inte särskilt berest, men jag minns särskilt när jag såg daVincis Nattvarden i Milano 2008. Det var en suggestiv bild som liksom sög in mig, närmare och närmare. Det var nästan en utomkroppslig upplevelse för mig att se den målningen.

Den här tråden ska vara en inspirationskälla till just dej och även för andra som vill resa mera. Jag är heller inte särskilt berest. Men har dragning att resa till vissa platser.

Amandara skrev: Fjällvandring i Sarek

Berätta mer än gärna mera (:
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259955 av Amandara
20 kg packning. Upp upp upp. Mygg som en välling i luften i mer låglänta marker. Stenskravle.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1259962 av Pimed
Men var det inte fantastiskt ändå trots terräng och packning. Jag har drömmar om fjällvandring.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259993 av Amandara
Fantastiskt!
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1260001 av Nissegossen

Amandara skrev: 20 kg packning. Upp upp upp. Mygg som en välling i luften i mer låglänta marker. Stenskravle.

Tät klädsel myggnät för ansiktet över kepsen eller hatten för att inte få det i ansiktet samt ett myggnät i tältet där du ligger innanför.

Vandringskängor gärna att kängorna är plastade en bit uppå för att man inte skall bli blöt. Tjocka strumpor ombundet runt jacka vid händerna handskar likadant runt byxorna för att myggen inte skall komma åt

Sedan vill man efter gå naken pga värmen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260004 av memphis
Här har myggen kommit. Märkte det när jag gick i skogen igår. Trots solskenet var de framme de små jävlarna.