En av dina bästa utlands LR semesterminnen?

Mer
3 år 10 månader sedan #1259804 av mrsearlgray

ingrid64marie skrev: Skulle nog inte våga att snorkla och vara en fisk bland fiskarna, hur långt ner dök du mrsearlygrey, var det djupare ner eller mer ytligt djupt. Får inte dyka, under ytan går väl bra för det är som att doppa huvudet under vattenytan, men ner får jag inte simma.

man behövde inte dyka knappt alls! revet var såpass högt att du skulle kunna se det med vanliga simglasögon! det jobbiga var dock att man var tvungen att simma typ 150 meter över koraller (som man inte får trampa på) för att komma till det stora stupet som var fullt med fiskarna och alla koraller :)
  • dietcoke
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1259808 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet En av dina bästa utlands LR semesterminnen?
Kreta, 2006.

Resan var bara helt perfekt från det jag steg ut från min lägenhet ända till det att jag kom hem igen, alltså! Det är ett mycket kärt minne, än idag. Reste dit själv, men delade rum med en trevlig tjej som också reste på egen hand. Vi hade kul ihop under resans 2 veckor, där vi gick ut på kvällarna på ställen och dansade. Senare så sågs vi även några gånger på hemmaplan. Det kunde inte bli mer lyckat än så! :)
Mer
3 år 10 månader sedan #1259856 av krokus
Geta,
Ja, det stämmer! Kaktusar är häftiga!
Mer
3 år 10 månader sedan #1259866 av Vittrad
Ett kärt minne jag har är när jag var i Thailand och åkte långt ut åt helvete med en båt till en avlägsen lagun. Tyvärr minns jag inte vad stället hette eller hur lång tid det tog, mer än att det var en dagsutflykt.

När vi var framme åkte vi ut med kanoter (med guider) och paddlade in i små snäva grottor som hade som tunnlar in i själva lagunen. I grottorna var det så trångt att vi fick lägga oss ner i kanoterna för att komma fram. Vi passerade något slags grottrum där det hängde stora fladdermöss i "taket" som guiderna lyste på med ficklampor.

När vi väl kom fram in i själva lagunen möttes vi av en underskön natur. Till synes vild och orörd. Tyvärr har jag inga sparade bilder inifrån lagunen mer än på en ful liten slamkrypare.. (!) Hur som helst så var det en rolig och intressant utflykt som jag alltid kommer att minnas.



Mer
3 år 10 månader sedan #1259867 av memphis
Jag är inte särskilt berest, men jag minns särskilt när jag såg daVincis Nattvarden i Milano 2008. Det var en suggestiv bild som liksom sög in mig, närmare och närmare. Det var nästan en utomkroppslig upplevelse för mig att se den målningen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1259887 av Amandara
Fjällvandring i Sarek