Pajaseriet runt Black Lives Matter!

Mer
3 år 9 månader sedan #1267787 av Geta
Nu är det grupper i Sverige som vill avveckla polisen. Istället ska det vara klaner som ska medla och skipa rättvisa.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267789 av Pg
Jag tycker inte det är pajaseri när en människa dör. Men det är tragiskt att det sker
oavsett vem som dör. Jag tror dom flesta vill bara känna sig älskad.
Mer
3 år 9 månader sedan #1267790 av Richard
Ja, det är tråkigt att folk dör, men att George Floyd-fallet har utvecklats så att man byter namn på en jävla glass? O mycket mer, p.g.a. det här...

Mer
3 år 9 månader sedan #1267800 av Geta
Här vill man att polisen i Sverige avskaffas på grund av Black Lives Matter:

www.expressen.se/kvallsposten/ilska-efte...verklighetsfranvant/
Mer
3 år 9 månader sedan #1267805 av Cosmos
Bilan Osman är bara en av de otaliga ego-trippade, obegåvade, självsäkra PK-brudar som är mediafavorit p g a sin hudfärg och genus. Identitetspolitiskt är hon en given vinnare.

När nu statyer ska rivas som i anglosaxiska länder är det sådana som hon som står på barrikaderna och gastar sitt obegåvade PK-svammel. Synd om henne är det också som råkar ha en mörk hudfärg.

Det som slår mig är att det är att det snarare är dessa som poängterar sin ras och sin könstillhörighet. Vi "normala" delar knappast in människor i sådana kategorier. Inte jag iaf.

BLM har nu nått en nivå snarlik som den med metoo. Helt oproportionerliga dimensioner som saknar vett och sans.

Det hela handlar egentligen om profilering och boost för den egna självkänslan. Men bråk föder bråk, så är det.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1267813 av krokus
Jag såg en jämförelse mellan "black lifes matter" och "all lifes matter".

Jämförelsen var att om det brinner i ett hus på en gata, kommer brandkåren släcka branden i det huset. Brandkåren kommer inte släcka de hus på gatan som inte brinner.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by krokus. Orsak: Grammatiskt fel åtgärdat