Har ni slutat köpa plastpåsar?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 9 månader sedan #1268214 av Cosmos
Som bekant(?) höjde regeringen skatten på plastpåsar med tre kronor. Affärerna tar nu bortåt sju kr för dessa. Och jag betalar bara inte sju kr för att bära hem mina varor! Så lösningen heter tygkasse och soppåsar på rulle. Det gäller ju att komma ihåg kassarna när man ska handla så jag har gjort det till en vana att alltid ha med mig tygkassen.

Hur gör ni? Betalar ni sju kr för en sketen påse eller vad?
Mer
3 år 9 månader sedan #1268215 av Inwatto
Jag cykelfraktar maten och då kan jag inte använda papperspåsar, för de håller inte och tygkassar har i regel för långa handtag - då kommer maten in i ekrarna på framhjulet. Köper plastkassar. Det får kosta lite att få hem maten...

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 9 månader sedan #1268218 av Zoidar
Ja, till maten. De har påsar av majs på Ica, kör med dem.

Anchored in Christ ✟

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 9 månader sedan #1268219 av Cosmos
Det stämmer att tygkassar har långa handtag. Men jag har löst det genom att slå knut på varje handtag så de blir kortare. Nu cyklar jag inte p g a nackskadan men kommer jag igen med en trehjuling så fungerar det likadant.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1268227 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Har ni slutat köpa plastpåsar?
Om man köper en plastpåse varje dag i en månad så blir det 210 kr. Det är mycket.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268229 av Rrusheflower
Jag fick en tygpåse en gång när jag handlade jeans för länge sen. Den har jag sparat och använder när jag går till affären. Har en annan tygpåse också men den är full av gosedjur.