Har ni slutat köpa plastpåsar?

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1268296 av Geta
Hantverk är väl en sorts kultur. Jag är inte ytterlighetsfeminist. Jag kommer från landsbygden, där kvinnor var starka. Känner inte igen mig i det här att kvinnor är så svaga och måste kvoteras in.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Geta.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268299 av krokus
Nej, köper sällan plastpåsar. Vid storhandling på ica Maxi har jag två stora kassar och en tygpåse. När jag bodde ensam använde jag en dramaten.

Men om jag råkar spontanshoppa och ej har med någon tygpåse, får det bli en plastpåse. Som tur är händer sällan någon spontanshopping!
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 9 månader sedan #1268310 av Cosmos
Att föreslå kvotering är ju som att säga att kvinnor inte är goda och kompetenta som de är. Hörde på radio om en kommun, minns inte vilken, som man efter varje val skickade ut en intresselista med frågor om vad man själv kunde tänka sig för uppdrag. Det gällde bolagsstyrelser och nämndemanskap. Men när kvinnorna fick välja uppdrag t ex i vägförvaltningen och dylikt, svarade man att man helst ville jobba inom det sociala och speciellt med barn. Sedan börjar man alltså gasta om att man inte är med vid de stora köttgrytorna. Kvinnor är själva sina värsta fiender.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268311 av Geta


Vägförvaltninga i Skultorp.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268319 av IngeF

Cosmos skrev: Att föreslå kvotering är ju som att säga att kvinnor inte är goda och kompetenta som de är. Hörde på radio om en kommun, minns inte vilken, som man efter varje val skickade ut en intresselista med frågor om vad man själv kunde tänka sig för uppdrag. Det gällde bolagsstyrelser och nämndemanskap. Men när kvinnorna fick välja uppdrag t ex i vägförvaltningen och dylikt, svarade man att man helst ville jobba inom det sociala och speciellt med barn. Sedan börjar man alltså gasta om att man inte är med vid de stora köttgrytorna. Kvinnor är själva sina värsta fiender.


I Norge vurderes kvotering av menn på psykologistudiet. Det har blitt et veldig kvinnedominert yrke. Terapeutisk tankegang er jo en veldig feminisert måte å tenke på.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268420 av mopa
Jag använder oftast dramaten, men annars blir det papperskasse.