Har ni slutat köpa plastpåsar?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1268593 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Har ni slutat köpa plastpåsar?
Suckar djupt....

Ingen tar en ung kvinna på allvar trots hon har samma utbildning och meriter som en ung man. En ung vit man har alla chanser. Han är född med alla privilegier som det innebär för att lyckas. Inte konstigt att vissa yrken är dominerad av män och nu menar jag inte vägverket! Tex politik är dominerad utav män. Och så borde det inte det absolut vara. Det är inte acceptabelt. Det är så jävla fel. Sedan när väl en kvinna lyckas så kommer hon per automatik tryckas ned.
Mer
3 år 9 månader sedan #1268594 av Geta
Tycker inte att det stämmer idag. Det var så kanske förr.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1268598 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Har ni slutat köpa plastpåsar?
Det är så fortfarande. Fastän det är inte lika öppet utan sker i det dolda bara för att inte få röster på sig.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 9 månader sedan #1268617 av Cosmos
Det är en paradox att ju mer jämställt ett samhälle är ju mer väljer kvinnor kvinnodominerade jobb d v s vården och med barn. Det finns en norsk populärvetenskaplig TV-serie som heter Hjernevask (sett den IngeF?). Där slår man hål på genusvetenskap och radikalfeminism som hävdar att "kön är bara en social konstruktion". Här i Sverige är det ingen som ifrågasätter, här kan man få sparken från högskoleinstitutioner och media bara för att man säger att kön finns och att de är såväl biologiskt som socialt olika!
Mer
3 år 9 månader sedan #1269161 av krokus
Cosmos,
Jag har sett den. Intressant, speciellt intervjun med Simon Baron Cohen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1269163 av Geta
Jag tror att en del personer vill riva ner det nuvarande samhället och istället bygga upp något nytt. Vad nu det skulle vara?