Hetsätning

Mer
3 år 3 månader sedan #1313215 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hetsätning
Tror man kan stänga av påminnelser Krokus.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 3 månader sedan #1313217 av krokus
Svar från krokus i ämnet Hetsätning
Zoidar,
ok, ja det låter som en bra funktion! Däremot kan nog kaloriräkning bli som en tävling mot sig själv, om man har anorexi. 
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1313227 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Hetsätning
Ja, appen passar inte alla. Jag pratade med en vän som har anorexi, han sa han inte orkar räkna kcal. Tror det kan va undanflykt så han inte ska behöva äta mer mat än han vill.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313235 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hetsätning
Jag var smal och fin t o m 2005. 2006 fick jag ett timjobb och jobbade då em och kväll. När jag kom hem vid 21-tiden var jag hungrig och sugen på choklad. Så jag såg till att jag alltid hade en 100 grams chokladkaka hemma till kvällen. När väl denna vana hade etablerats var det stört omöjligt att bryta. Så sakta började jag gå upp i vikt, men eftersom jag aldrig vägde mig tänkte jag inte så mycket på det. Någon gång 2010, 2012 fick jag Quetiapin istället för Trilafon som jag tagit under många år. Jag slutade jobba och chokladfrosseriet ebbade ut. Men under bara något år hade jag gått upp 20 kg utan att jag åt mer än innan, snarare mindre. Nu har jag Olanzapin och det är ännu värre. Så jag funderar faktiskt på att sluta med den helt eftersom jag ändå har en liten dos. Är så helvetiskt trött på att vara fet och inte orka röra mig så mycket jag behöver att jag nu är beredd på att späka mig för att gå ner åtminstone 20 kg.

Tidigare har jag kolhydratbantat, d v s skurit ner på kolhydraterna till ett minimum och det har resulterat i stor viktminskning. 2002-2003 gick jag ner 47 kg med denna metod. Men det sliter ordentligt på kroppen och eftersom jag är mycket äldre nu så kanske det rent av vara farligt med denna diet. Men för er som är yngre rekommenderar jag en sådan metod men kanske mindre drastig än den jag gjorde. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1313258 av Kattis35
Svar från Kattis35 i ämnet Hetsätning
Jag började med lifesum för några månader sedan. I perioder fyller jag i ...andra inte...ska försöka skärpa mig o va mer noga. Lifesum är en bra app.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313259 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Hetsätning
Sånt här har inte med viljestyrka att göra utan de hormonella förändringar som sker innan mensen.. Tippar på att du ska prata med en endokrinolog för att få insikt i varför du frossar vid din tidpunkt.