Dissociativa drag..

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #78908 av
Dissociativa drag.. skapades av
Vad menas med det..läste nämligen det i min journal..
Mer
16 år 10 månader sedan #78912 av aspie
Svar från aspie i ämnet Dissociativa drag..
Annat namn är "multiple personality disorder". Med "drag" av det betyder att du inte har hela fullbordade syndromet, utan bara en lindrigare form av det. En verkligen dissociativ människa kommer inte ens ihåg vad har hänt under tiden när någon annan av hans/hennes personligheter har tagit över.

- aspie

P.s.
Jag har börjat blogga idag, välkommen att skriva kommenter på sajten:
asbie.livejournal.com/
  • X
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #78917 av X
Svar från X i ämnet Dissociativa drag..
Dissociation är en psykologisk försvarsmekanism som innebär att individen hanterar emotionella konflikter eller inre eller yttre påfrestningar genom ett sammanbrott av sådana vanligtvis integrerade funktioner som medvetande, minne, perception och motorik.
Mer
16 år 10 månader sedan #79013 av Oktober
Svar från Oktober i ämnet Dissociativa drag..
Jeg vet egentlig ikke så mye om hva det er. Det enste jeg vet er at psykologen min mener jeg dissosierer når jeg plutselig "forsvinner" og faller ut av samtalen. For meg kjennes det bare ut som om jeg har små hukommelsestap hele tiden. Jeg kan f.eks sitte i en stol, og så plutselig befinne meg ute på badet uten at jeg kan huske at jeg har gått dit. .?
Mer
16 år 10 månader sedan #79017 av Geta
Svar från Geta i ämnet Dissociativa drag..
Att dissociera litet hör nästan till det normala.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 10 månader sedan #79020 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dissociativa drag..
Har du psykos just nu Oktober? Testa om du följer dina röster, blir dem lugnare då, blir det mindre bilder? Även om det ser ut att misslyckas, så kan rösterna ha lärt sig av misstagen? Men tänk att du bara drömmer, då tror jag man mår lite bättre, då är det inte verkligheten.

Tänk, att det är andra där istället för dig, då kanske man får lite hjälp av dem? Men kämpa på Oktober!

Vars är världen på väg?