Dissociativa drag..

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #79029 av
Svar från i ämnet Dissociativa drag..
Dissociation kan vara allt från att man försvinner lite, känner sig overklig till mycket mer allvarliga tillstånd. Det kan ske i varierande grad, multipla personligheter är väldigt ovanligt.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #79031 av
Svar från i ämnet Dissociativa drag..
för mig blir det så att jag försvinner bort och känner mig overklig-
Mer
16 år 10 månader sedan #79035 av Oktober
Svar från Oktober i ämnet Dissociativa drag..
Hei Jocke! Hva får deg til å tro at jeg er psykotisk akkurat nå? Jo visst hører jeg stemmer, men jeg følger dem som regel ikke.
Mer
16 år 10 månader sedan #79037 av aspie
Svar från aspie i ämnet Dissociativa drag..

Insomnia011 skrev: för mig blir det så att jag försvinner bort och känner mig overklig-

Vem skulle inte göra det?

Insomnia! Din beskrivning var ganska lindrig.
Jag har funderat på Oktobers inlägg - jag har upplevt motsvarande bara i min häftiga ungdom då jag kunde dricka en flaska whisky och hitta mig från ett annat ställe utan minnas hur jag kommit dit. Jag menar inte att Oktober skulle ha supit, det måste ha varit något annat kemiskt ämne i hjärnan med likadan verkan. Det kan vara antingen en (fel) medicin, eller en störning i de egna signalsubstanserna. Även extrem trötthet skulle kunna förorsaka det.

Oktober! Har du sovit tillräckligt? Eller borde din medicinering justeras?

Lycka till i din kamp!
Aspie
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 10 månader sedan #79040 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dissociativa drag..
"Det enste jeg vet er at psykologen min mener jeg dissosierer når jeg plutselig "forsvinner" og faller ut av samtalen. For meg kjennes det bare ut som om jeg har små hukommelsestap hele tiden."


Av "hukommelseskap? tror jag det betyder verklighetsförankring. Men jag känner i din röst att du har en uppgivenhet vad beroende hur du påverkas av dina bilder. Du verkar ge upp, när du tror det är dina bilder och röster som är betydande för dig. Även om du inte följer deras ingivelser.

Du verkar må dåligt av att dina vyer bestämmer över din personlighet. Lyssna på dem, kanske dem slutar jävlas? Men behåll din egen personlighet, det är bara du själv, som kan se det friska! Där tror jag man kan förminska psykosen!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 10 månader sedan #79195 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Dissociativa drag..
Hukommelsestap betyder amnesi eller minnesförluster enligt vad jag kollat upp med Google. Vid schizofreni så har många dåligt minne och särskilt närminne, vilket kan ge svårigheter när man samtalar med folk. Man kan också ha tankestörningar typ tankestopp, som innebär att tänkandet upphör under en kortare tid. Det är ganska vanligt med tankestopp.