Vän till Jesus

  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #103063 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vän till Jesus
Det handlar om syndafallet och sånt.

Jag har också diagnosen schizofreni.
Mer
16 år 4 månader sedan #103064 av ak
Svar från ak i ämnet Vän till Jesus
Varför skall människor plågas såhär ifall det verkligen finns en gud? Är gud sadist?
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #103065 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vän till Jesus
Tack vare Adam och Evas brott, kom synden in i människan och alla föddes till syndare. Inte för att någon var skyldig till att ha gjort något brott, utan just för Adam och Evas brott. Tack vare synden, drabbade det människan med alla slags problem. För att komma ur synden, måste man välja att vända sig från världen och till jesus.
Mer
16 år 4 månader sedan #103072 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vän till Jesus
Att Adam och Eva åt ett äpple från kunskapens träd
måste ha varit ett fall uppåt!
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 4 månader sedan #103074 av Ready
Svar från Ready i ämnet Vän till Jesus

Niklas. skrev: Jesus byggde min dator. Det var en kärleksaffär. Snart upptäckte vi att Jerry Lee Lewis var djävulen och att stenen var sann. Så det fanns bara en sak vi kunde göra.


Tror du på Jesus?
Mer
16 år 4 månader sedan #103075 av Saari
Svar från Saari i ämnet Vän till Jesus

ak000 skrev: Varför skall människor plågas såhär ifall det verkligen finns en gud? Är gud sadist?


Nej, Gud låter oss leva i vår egen värld och ha vår egen vilja. Därför kom sjukdomar in i bilden, vi lever inte i ett paradis tyvärr.

Jag hade problem i våras när jag trodde att jag skulle axla Jesus börda och att jag var en profet sänd av Gud. Det var riktigt jobbigt och sedan dess har jag inte vågat tänka så mycket på min egen tro. Jag är mer intresserad av andras.