Vän till Jesus

Mer
16 år 4 månader sedan #103128 av ak
Svar från ak i ämnet Vän till Jesus
Du tror inte, du är en övertygad extremist. Kristna är lika farliga för världen som nazister och islamister. Er tro bygger på att en judisk zombie skall frälsa människan och om man inte accepterar Jesus från Nazareth hamnar man i helvetet. En mer rasistisk och främlingsfientlig religion får man leta efter...
Mer
16 år 4 månader sedan #103130 av Balder
Svar från Balder i ämnet Vän till Jesus
Fridsfurste, TACK!!!

Du har gett den sjukt schizofrena ett ansikte på Viska.

Jag är troende sedan 20 år och jag har sett det mesta i alla möjliga kyrkor. Sällan har jag mött någon som sagt att han blivit "Trakasserad för sin tro" som du gjort dock!

Du sade också att du inte tillhörde en kyrka. Varför??? Klarar du inte av att möta andra levande människor med samma frågor som du själv?

Det är lätt att sitta bakom en datorskärm och döma andra.

FY SKÄMS!!!! Hoppas att du omvänder dig snart till en medmänsklig tro.
Mer
16 år 4 månader sedan #103176 av Geta
Svar från Geta i ämnet vän till jesus
jag är troende och vän till Jesus med, det kan alla bli av nåd är ni frälsta står det.du behöver inte prestera något. bara ta emot. så tar han emot dig med öppna armar.
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #103190 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vän till Jesus
Jag frälste Sara (Som ni inte känner). Jag vet vad jag gör.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 månader sedan #103191 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Vän till Jesus
Jag trur du har missuppfattat guds roll, Gud är ett väsen som fundamentalisterna försöker hävda att alla handlingar har en mening. Dem kristna fundamentalisterna hävdar att Jesus skickades till jorden för att leda in folket i guds rike.

Fel,jesus föddes förmodligen i en lada, ocyh han var bara en vanlig människa med talets gåva som efter sin död blev hågkommen som en legend. Men då måste jag syna jesus vänskap, var han allas vän eller var det bara dem 13 som var hans vänner.

Nej, legenden måste ses med klara ögon. Dina grumliga ögon vill ha sinnesfrid, då söker du den enklaste vägen kanske? Sinnesfrid tror jag många lockas av, men vad är vänskap, är det ett offer?

Vars är världen på väg?
  • Melun
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 månader sedan #103193 av Melun
Svar från Melun i ämnet Vän till Jesus
Jag får verkligen utstå mycket för hans namns skull.