Ett liv efter detta?

Mer
3 år 3 månader sedan #1313710 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Ett liv efter detta?
Tror att allt bara blir svart.

Tror på att materia har ett medvetande i sig, så det finns något sorts totalmedvetande i universum vilket blir till en högre nivå av medvetande när atomer går ihop till att bilda mer komplexa strukturer. Att människor skulle vara speciella och fortsätta "leva" efter döden håller jag inte med om. Bara att medvetandet byter form.

Våra kroppars atomer arrangeras om och kan på så sätt igen skapa en högre form av medvetande efter vår död.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313712 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett liv efter detta?
Tror på ett liv efter detta i en annan dimension.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313726 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ett liv efter detta?
Ett andligt liv och man går upp i Gud utan att märka av tid. Där man befann sig före födelsen och sedan går tillbaka till erfarenheten rikare

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1313740 av memphis
Svar från memphis i ämnet Ett liv efter detta?
Jag har haft en utomkroppslig upplevelse, och mitt sinne ar helt som vanligt, fastän att kroppen låg i sängen och sov. Jag vägde ingenting utan svävade strax under taket. Jag kunde "flyga" fram.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313747 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ett liv efter detta?
Har också haft en sådan utanför kroppen upplevelse.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1313756 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Efter döden
Jag tror inte på ett liv efter döden men jag tror att människor kan leva flera hundra år kanske 300 år kanske mer. Och att när vi sover blir vi andra personer. Och att en dag är tre och ett halvt dygn osv. Knasigt jag vet.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Rrusheflower.