Gud vs Satan!

Mer
19 år 1 månad sedan #10326 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gud vs Satan!
Silverseven! Jag har inte läst om paradoxen, kan bara säga att det att vi har dubbelgångare, gör att vi har möjlighet till evigt liv. På både det ena och det andra sättet. Vi är en oräknelig för oss själva, stor skara.

Jag tror ju det finns möjlighet till reinkarnation såsom österländska religioner förespråkar. Men också det att det finns möjlighet att återfödas till detta livet när vi lämnat det hölje som kroppen innebär.

Men då återstår den stora frågan, vad är då själen?

Fullt klart är att vi har möjlighet inom själen, att vi kan vandra från kropp till kropp med vår ande, och detta mellan stjärnsystemen (Walk on the milky way)

Vi lever både här och i paradiset, men också här är det början till ett eventuellt helvete (Gehenna, en soptipp med en brand som aldrig slocknar)

Kom ihåg, att denna planet håller vi på att göra till just ett helvete.

Det kommer att ända med förskräckelse, och det snart.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 1 månad sedan #10327 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet Gud vs Satan!
Det måste vara jobbigt med tron att denna planet håller står inför ett förestående helvete? Eller menar du miljö föroreningar, brottslighet osv?

Vi får trösta oss med att Hinnoms dal (soptippen) utanför Jeruslem brinner ej längre!!!

/S
Mer
19 år 1 månad sedan #10328 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Gud vs Satan!
Hej Silverseven! Det står i Bibeln om det som sker vid tidens ände. Dessvärre så säger den att broder skall stå emot broder, och fader mot son. Detta är vad som sker i Israel just nu, där hotar inbördeskrig.

Det står också omskrivet om ett berg som skall bli en djup dal. Det står om de sju åskorna, vilket jag tror är atomvapen. Det skulle i såfall vara sju stycken varav ett i Jerusalem.

Indianerna talar om våran påve som vi har nu, det kommer ingen efterträdare.
Till och med asatron talar om en fimbull vinter, vilket gått skulle kunna vara denna vinter. Därefter skulle Liv och lust befolka jorden.

Harmageddon där apokalypsen sägs ske är faktiskt en slätt som ligger mellan nuvarande Iran och Irak.

Jag hoppas innerligt att jag har fel.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 1 månad sedan #10330 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet Gud vs Satan!
Inget nytt under solen!
I Palestina som i historisk benämning är ungefär området för dagens Israel, har det oberoende folkslag krigats sedan tidens begynnelse. Först Rommarna (som blommade först efter det blodiga inbördeskriget)sedan det Bysantinskariket sedan det arabiska väldet, därefter turkarnas Osmanska rike som gick under pga sitt deltagande i första värdskriget.


Sedan kan man tolka bibeln som många tolkar sina horoskop, att allt kan stämma in eller inget beroende på vad man tror på!

nåja tack för en intressant diskussion /s
Mer
19 år 1 månad sedan #10345 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gud vs Satan!
Var det inte romarna som fördrev judarna från Israel och därmed egentligen skapade problemet med Israel av idag? Judarna kanske uppträdde mot romarna, som palestinierna gör mot israelerna idag?
Mer
19 år 1 månad sedan #10363 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Gud vs Satan!
Tack, PSR suverän beskrivning. Vad var orsaken till att babylonerna bortförde israelerna egentligen? Det verkar ju lite obekvämt att föra bort ett helt folk så där och ganska långt bort också.