Vem är Gud.

Mer
15 år 1 månad sedan #192528 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vem är Gud.

AnnKatarin skrev: Men jocke, glömde säga att det är en snodd mening som jag skriv. Men istället för förbannand ska det vara jävligt förbannad, men det var att ta i tycker jag. Varför talas det om Herren och han i kristendomen för? Gud är något mer än det tror jag. Jesus var inte vit (vilket många tavlor har ändrat på). God eller ond? Jag tror gud ligger bortom det också. Gud övergår mitt förstånd. Hare!


Jesus porträtteras också ibland som afrikan har jag sett. Detta för att folk skall känna samhörighet med honom tror jag, inte pur elakhet eller nått sådant.
Mer
15 år 1 månad sedan #192539 av Potte-Boa Jösse
Svar från Potte-Boa Jösse i ämnet Vem är Gud.
Ecco Homo gjorde en hel del förbannade

Mer
15 år 1 månad sedan #192540 av AnnKatarin
Svar från AnnKatarin i ämnet Vem är Gud.

MsTibbs skrev: Jesus porträtteras också ibland som afrikan har jag sett. Detta för att folk skall känna samhörighet med honom tror jag, inte pur elakhet eller nått sådant.


Jo,precis. Men är jag en vit man, eller är jag en vit man? Jag är inte en vit man (jag pratar om Gud nu, Jesus vet ju alla att han var man)Jag tror inte heller det är för att vara elak, det är/var en mansvärld som fick auktoritet och blev texterna i bibeln. Det finns ju andra källor som valdes bort. Tomasevangeliet t ex
Mer
15 år 1 månad sedan #192541 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vem är Gud.
Har sett den utställningen i Tidaholm.
Elisabet Olsson Wallin fotar många sorters utsatta
människor.
Mer
15 år 1 månad sedan #192543 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vem är Gud.
Gud är den han är! Eller Som han säger om sig själv, jag är sådan såsom den jag är! Jahve eller Jehova....

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 1 månad sedan #192545 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vem är Gud.
Att sexualisera, förjordsliga, Gud och Jesus gillar jag inte. Hade han varit påklädd bög hade jag inte haft något emot det.