Islamtråden

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #194669 av
Islamtråden skapades av
Hej allesammans!


här är en tråd där troende, sökare och ateister kan finna sin väg.

Även andra är allihop välkomna med inlägg men meningen med tråden är att vi ska vara varann uppbyggliga genom att diskutera tro, och upplevelser och gärna prisa Allah och Muhammed.

välkomna!!
Mer
15 år 1 månad sedan #194672 av Geta
Svar från Geta i ämnet Islamtråden
Är det ett komplement så att vi inte blir enkelspåriga?
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 1 månad sedan #194684 av
Svar från i ämnet Islamtråden
Vilket spår är det du pratar om, det kristna?
Mer
15 år 1 månad sedan #194709 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Islamtråden
Jag prisar Sharialagarna. Att stenas för otrohet är ju ett adekvat straff. .?
Mer
15 år 1 månad sedan #194807 av Saari
Svar från Saari i ämnet Islamtråden
Jag rekommenderar en blogg skriven av en tjej som gick från att vara vanlig svensson till att konvertera till islam: muslimah.devote.se/
Mer
15 år 1 månad sedan #194810 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Islamtråden
Träffade Allah en gång i ett andligt möte (när jag var psykotisk). Mycket mäktig man som levt många liv för att få den positionen han har. Dock är han ju inte Gud, tycker jag fastän jag inte träffat den senare. Allah kunde vara mer god om han ska vara Gud.

I uppslagsverk står det att Jibril och Gabriel är samma ängel. Det är två olika änglar, en bebådelseängel i vardera religionen.

Tycker Muhammed avbildas som ett djur med två horn i bibeln. Antar att hornen betyder att han regerar över Mekka och Medina. Lustigt nog är man i stort sett vänd mot Mekka om man i Sverige vänder sig mot Jerusalem.

Nu är det muslimska systemet så stort att man kan välja den kulturen utan problem i livet. Hur det blir sedan när man dör vet jag inte. Där kanske kristendomen är ett bättre val.

Prata inte med hat i munnen!