Islamtråden

Mer
15 år 1 månad sedan #194812 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Islamtråden
Förslag till ny text under Viskagubben:
Allah joinar Viska!
Mer
15 år 1 månad sedan #194813 av One
Svar från One i ämnet Islamtråden
Vad vill TS? Islam eller religion överhuvud taget.
Alla är vi beroende av andlighet. Att så många i Sverige mår psykiskt dåligt (särskilt barn och ungdom) är en produkt av sossarnas krig mot kristendomen som ett opium för folket. Det gällde att utplånga behovet av andlighet hos folket för att man skulle säkerställa sin egen makt. Ingenstans har sekulariseringen gått så långt som i Sverige.
Jag säger inte att alla bör vara kristna utan bara att svenska folket lider av en total andlig fattigdom med utarmade själar. Man kan välja vilken trosintriktning som helst, men det är viktigt att man har en trosinriktning med sig för att gå vidare i livet.
Islam är i grunden en religion baserade på goda föreställningar om Guds förhållande till människorna. Men någonstans på vägen har det gått väldigt fel. Sharialagarna breder ut sig och får hela civilisationer att avstanna i utvecklingen. Kvinnors frihet begränsas till ett minimum och straffen för missdåd är inhumana och skräckinjagande.
I Sverige har denna lära börja sprida sig med rekordfart. Rosengård är redan förlorat till de extrema krafterna. Rinkeby är väl nästa station.
Jag såg helst att vårt samhälle skulle vara mindre tolerant mot dessa människor. Plus; har vi inte tagit emot lite väl mycket araber de senaste 15 åren?
Mer
15 år 1 månad sedan #194815 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Islamtråden
Jag behöver ingen andlighet eftersom jag inte har någon ande.
Mer
15 år 1 månad sedan #195088 av skord
Svar från skord i ämnet Islamtråden
the royal tenenbaums- trailer +

(harmony)


-
Mer
15 år 1 månad sedan #195155 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Islamtråden
Jag säger som jag gjort på andra trådar angående religion....
Det viktigaste tycker jag att använda religion som ett verktyg och en uppmuntran till godhet, tolerans, respekt och trygghet - INTE som en grund till att finna "fel" hos andra, eller avsky, "dis-respect" osv....

Alla religioner har en fin grundtanke - sen har ju prästerskaper, ledare osv, omvandlad och tolkat de tidigare skrifterna om och om igen....
Följ ditt hjärta - alla religioner är OK - det är hur man tolkar den som kan "leda en på fel spår". Önskar man däremot att godheten finns inom oss alla - bara man orkar finna den - då har man ju följt sitt hjärtas syfte.

Islamen varierar väldigt mycket från land till land. Precis som kristendomen, Buddhismen mm, mm..... Många har använt religion som ett "medel" att binda folk till ett "negativt" syfte - sånt respekterar jag inte. Dessa ledare, visdomsmän (vad man nu vill kalla dem) Muhammed, Jesus, Sidhartha (Buddah) osv, hade väl vänt sig i graven över att se hur människan/makten har missbrukat deras ord för att få makt över folket.

Tycker som sagt, att man ska följa sitt hjärta och tro och hopp om människans natur. Somna med ett gott samvete är mitt motto...

Kram från lilla malin71
Mer
15 år 1 månad sedan #195219 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Islamtråden
Manliga Muslimer litar inte på sig själva. De tycks tro att kvinnor är så attraktiva att man måste gömma dem bakom slöjor.

So kill me, men jag anser slöjan vara en symbol för kvinnoförtryck och manlig osäkerhet kring sexualitet.